FIIDO D2S elektromos kerékpár teszt

0

Egy igazán érdekes terméket kaptunk tesztelésre néhány hete, a FIIDO D2S elektromos kerékpárt, amely ár/érték arányban valószínűleg az egyik legjobb ilyen jellegű masina. Persze a lényeg úgyis használat közben derül ki, ezért igyekeztünk alaposan próbára tenni ezt a ma már talán nem annyira futurisztikus, de annál hasznosabb és praktikusabb járművet.

Csomagolás, tartozékok

A FIIDO D2S egy egyszerű kartondobozban érkezik, kívülről semmi látványos dizájn, de megfelelően be van csomagolva, és a lényeg úgyis maga a bicaj, illetve hogy mit kapunk hozzá.

Túl sok tartozék nem szükséges, ami fontos, hogy EU szabványos töltőt kapunk, továbbá alap szerszámokat és két angol nyelvű leírást. A kerékpár egyébként teljesen összeszerelve érkezik, nem nekünk kell összelegózni, csak össze van hajtva kompakt méretűre, de erről lesz még szó később.

Külső, használat, tapasztalatok

A FIIDO D2S egy viszonylag kisméretű, masszív, alumínium vázas elektromos bicaj kiváló anyaghasználattal, és a dizájnra sem lehet panaszunk, egész jól néz ki, akár fehér, akár szürke színben választjuk.

A kompakt kiviteltől egyébként nem kell megijedni, simán kiválthat egy nagyobb kerékpárt is, hiszen a kormányt és az ülést szabadon állíthatjuk. A 190 centimmel is kényelmes, és nem is kellett mindent a maximumra állítani. Ha pedig valaki alacsony, 150-160 cm, akkor is megfelelő lesz, szinte bármekkora személy használhatja. A teherbírás a gyártó szerint 120 kg, ami szintén nem rossz, erősebb az átlagnál a bicaj.

A jármű teljes tömege 19,5 kg, ami teljesen elfogadható, érződik, hogy van benne anyag (és persze egy méretes aksi), de azért fel lehet kapni viszonylag könnyen, ha úgy hozza a szükség. Fontos szempont a szállíthatóság, és a FIIDO-nál szerencsére gondoltak is erre, meglepően kis méretűre össze lehet hajtani a kerékpárt, és nagyon egyszerű a folyamat.

A vázat ketté lehet hajtani, a kormány is lehajtható, sőt, még a pedálok is, így egy kisebb autó csomagtartójába vagy ülésére is simán befér a D2S (akár több darab is).

A legjobb pedig az egészben, hogy az összehajtható kivitel ellenére nagyon masszív az egész szerkezet, jól megoldották a zárakat, csapokat, biztonságosak, nem lóg semmi, nem fog összecsuklani alattad menet közben. A kormánynál és a váznál is van egy plusz kallantyú, ami beakad a nyitókarba, így még véletlenül sem fognak maguktól kioldani a zárak.

A kormány fogásra kényelmes, gumírozott a két vége, és itt található minden fontosabb vezérlő egység.

Bal oldalt van a világítás és a duda gombja, valamint egy plusz panel három további gombbal és egy LED-es kijelzővel. A középső gomb hosszú megnyomásával lehet a bicajt ki- és bekapcsolni, a két szélsővel pedig azt állíthatjuk, hogy mennyire segítsen rá a hajtásra a motor. Fent látszik, hogy “alacsony”, “közepes” vagy “magas” erősségű módban vagyunk, alatta pedig az akkumulátor töltöttségi szintje olvasható le.

A másik oldalon van a 6 sebességes Shimano váltó, egyébként ez a fő különbség a D2 és a D2S között, az előbbin ugyanis nincs váltó, csak egy sebességet kapunk. Érdemes tehát mindenképpen a D2S-t választani, ha valaki megengedheti magának ezt a verziót. Van itt még egy gázkar is a kormányba építve, hasonlóképpen tudunk tehát gyorsítani a járgánnyal, mint egy robogóval.

Ezeken kívül van még mindkét oldalon egy-egy kar a tárcsafékeknek, értelemszerűen az egyik a hátsót, a másik pedig az elsőt vezérli.

Alapvetően háromféleképpen lehet közlekedni a FIIDO D2S-sel:

  • Ha nem kapcsoljuk be az elektronikát, akkor használható normál kerékpárként, lehet simán lábbal tekerni, váltani, fékezni, stb. A lámpa és a duda ilyenkor nem működik, de ilyeneket lehet pluszban is felszerelni, ha valaki gyakran használná így a bicajt, eléggé filléres tételek.
  • Ha bekapcsoljuk a szerkezetet, akkor működni fog az elektromos rásegítés, és minden egyéb funkció. Itt válthatunk a már említett három erősségi fokozat között attól függően, hogy milyen arányban akarjuk a motor erejét használni. Az egész úgy működik, hogy amikor elkezdesz tekerni, akkor pár másodperc késéssel a motor is rákapcsol, majd ha abbahagyod, akkor természetesen leáll.
  • A harmadik lehetőség pedig a “moped mód”, ezt nem kell külön bekapcsolni, egyszerűen csak annyit kell tenni, hogy elfordítod a gázkart, és már neki is lódul a bicaj, egyáltalán nem szükséges tekerni. Ezt bármikor megteheted menet közben, vagy akár induláskor, hogy felvegyen a jármű egy alap sebességet. Apró hátrány, hogy amikor nem tekersz, csak gurul a kerékpár, megvan a szokásos kattogó hang, mint egy normál biciklinél. Ez szerencsére nem annyira zavaró, a hagyományos bringák is így működnek, csak azoknál ugyebár nincs elektromos hajtás.

Ejtsünk pár szót az egész bicaj lényegről, a motorról, ami a hátsó kerékagyban található, és 250W teljesítményű. Ez bőségesen elegendő, saját erejéből, tehát tekerés nélkül 25km/h sebességre képes, ami jóval több, mint az átlagos biciklis tempó. A nagyobb emelkedők sem jelentenek gondot, simán felmegy akár 25 fokban is, és a gyorsulásra sem lehet panasz, egész gyorsan ki lehet lőni a bicajjal.

A kerekek 16 colosak, normál, fújható, utcai gumikkal, és egész korrekt sárvédőket is kaptak. A tárcsafékek nagyon jók, egy pillanat alatt megáll a kerékpár, és a hátsó teleszkóp is szépen teszi a dolgát, jól jön a rázósabb utakon.

Az ülés és a kormány kényelmes, így teljes mértékben komfortos a FIIDO D2S, akár hosszabb távok megtételére is alkalmas.

Ami kis hátrány, hogy csak elöl van rendes lámpa, hátul csak fényvisszaverő, de ezt szerencsére nagyon könnyű pótolni. Ezen kívül még a sebességkijelzőt hiányoltam, de csak első alkalommal, jobban belegondolva annyira nagy szükség azért nincs rá, meg amúgy is érdemesebb inkább az utat nézni menet közben.

Végül ejtsünk még pár szót az aksiról, illetve a hatótávról. A FIIDO D2S vázába egy 36V-os, 7,8 Ah-s Li-ion telepet szereltek, amivel tisztán elektromos hajtás esetén 20-35 km tehető meg a gyári adatok szerint, rásegítéssel pedig akár 40-50 km is. Hogy a valóságban ez mennyi lesz, az rengeteg mindentől függ, a maximális értékek csak nagyon ideális esetben teljesülnek, de a kisebb számokat már el lehet érni normál használattal, amik egyébként teljesen korrekt hatótávok. A töltési idő pedig nagyjából 5 óra.

Összegzés, ár, vásárlás

A FIIDO D2S egy jól használható, minőségi anyagokból készült, precízen összerakott, kényelmes elektromos kerékpár, és ehhez képest nagyon jó árat kapott. A legnagyobb kérdés vele kapcsolatban ezért leginkább az, hogy kinek, és milyen felhasználásra ajánlott.

Nők és férfiak számára egyaránt alkalmas, és mint ahogy a teszt elején már leírtam, a magasság és a tömeg sem igazán számít, egyedül a 120 kg-os teherbírásra kell figyelni (nem mintha kicsit nagyobb súly alatt összeszakadna, de azért érdemes betartani). A korosztály sincs megszabva, jól jöhet fiataloknak és idősebbeknek is. Mivel normál bicajként is használható a FIIDO D2S, ezért olyanok is választhatják, akik szeretnek tekerni, de persze inkább csak akkor érdemes beruházni rá, ha valaki úgy gondolja, hogy szüksége lehet az elektromos hajtásra/rásegítésre. Ha valaki hosszabb túrára készül, de fél, hogy elfárad a végére, esetleg sok az emelkedő, akkor jól jöhet egy ilyen elektromos bringa. Az is előfordulhat, hogy valakinek egészségügyi probléma miatt nehezére esik a tekerés, ilyenkor ez egy remek alternatíva. A D2S ráadásul nem csak alkalmi használatra, hanem mindennapos közlekedésre is alkalmas, legyen szó suliba vagy munkába járásról városon belül, vagy akár két település között ingázva. Így sok esetben kiváltható vele az autózás, tömegközlekedés is.

Hozzánk a Geekmaxi jóvoltából érkezett a bringa, és azért tudjuk őket ajánlani, mert EU raktárból szállítanak, így pár nap alatt megkapod mindenféle extra költség nélkül, ráadásul európai garanciát vállalnak a termékekre. A FIIDO D2S most 555,99 euróba kerül náluk, ám kaptunk egy remek kupont hozzá: az uIU7QvYJ kód felhasználásával 485,99 euróra csökken az ára, ami átszámolva olyan 159.500 Ft jelenlegi árfolyamon. További részletek és rendelés az alábbi linken:

Még valami: a FIIDO-nál a D1, D2, D3 nem a generációkat jelenti, tehát nem lesz jobb a nagyobb számú termék, leginkább a dizájnban van különbség. A D3 például nem lett annyira szép, de ez persze egyéni ízlés kérdése. Amire még figyelni kell, az az akkuméret, a D3-ból van kisebb aksival szerelt is, ennek gyengébb a hatótávja.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Szakos Péter

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid