Bár a Huawei eladásait rendesen megtépázták az amerikai tiltások, pontosabban az ezekből következő hiányosságok (Google-szolgáltatások, 5G, stb.), de a márka továbbra is hasít, sőt, sokat nőtt az értéke egy nemrég kikerült toplista alapján.
Egy év alatt 29 százalékkal, 55,4 milliárd dollárról 71,2 milliárd dollárra nőtt a Huawei márkaértéke, és továbbra is ez a harmadik legértékesebb elektronikai márka a világon – derül ki a Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat közelmúltban közzétett Brand Finance „Elektronika & készülékek 50 2022” (Electronics & Appliances 50 2022) jelentéséből. Egyedül az Apple és a Samsung előzte meg a Huaweit ezen a listán.
A piackutató cég az év elején megjelent Global 500 ranglistáján is a tíz legértékesebb brand közé sorolta a vállalatot. A Huawei márka ismertsége és elismertsége Magyarországon is tovább nőtt tavaly.
A Brand Finance minden évben górcső alá veszi az 5000 legnagyobb globális márkát, majd különböző szektorok és szempontok szerint értékeli azokat. A piackutató cég jelentése alapján iparágak között ismét a technológiai szektor bizonyult a legértékesebbnek, az egyes márkák összesített értéke elérte a közel 1,3 billió dollárt. Ennek oka, hogy a technológia és a technológiai márkák jelentőségét tovább fokozta a COVID-19 világjárvány. A megváltozott piaci környezet és a járvány okozta ellátásilánc-zavarok után a prémium márkák fellendültek és komoly megtérülést értek el.
A K+F-nek köszönheti sikerét a Huawei
A Brand Finance a Huawei márkaértékének növekedését a vállalat innováció iránti elkötelezettségének tulajdonítja, mivel jelentős mértékben fektet be technológiai vállalatokba és kutatás-fejlesztésbe (az elmúlt 10 évben közel 100 milliárd dollárt). Mindemellett a Huawei az elektromos autók üzletágára is nagy hangsúlyt fektetett az elmúlt évben, miközben továbbra erősítette felhőszolgáltatásait.
A Brand Finance szakértői rámutatnak, hogy bár a Huawei infrastruktúráját és fogyasztói üzletágát sújtották az egyes nyugati kormányok szankciói, a vállalat erre a hazai technológiai vállalatokba, valamint a kutatási és fejlesztési tevékenységekbe irányuló beruházások erőteljes növelésével reagált.
A vállalat a vezeték nélküli távközlési üzletágban is növekedést ért el a többi között Kínában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában telepített jelentős számú 5G hálózati fejlesztésnek köszönhetően. Ezenkívül a Huawei folyamatosan erősíti a szoftveres alapjait is azáltal, hogy olyan operációs rendszerekbe fektet be, mint a HarmonyOS és az EulerOS.
Források: Huawei, Brandirectory