A Strategy Analytics és a Counterpoint gyűjtésének köszönhetően számunkra is hozzáférhetővé váltak 2019 második negyedévének okostelefon eladásokkal kapcsolatos adatai. Az összesített számok némileg csökkentek éves szinten, viszont ennek ellenére vannak gyártók, amelyek így is gyarapodtak.
A Strategy Analytics mérése szerint a Samsung és a Huawei a csökkenés ellenére is képes volt növekedni, holott globális szinten 2,6 százalékos visszaesést produkáltak az okostelefon eladások. Ehhez képest a Samsung 1,9, míg a Huawei 1,7 százalékkal tudta növelni az eredményét, miközben az Apple éves szinten 0,7 százalékkal esett vissza. A gyakorlatban ez 76,3 millió eladott Samsung, 58,7 millió Huawei, valamint 38 millió Apple telefont jelent.
Az első három gyártó nyomában ott lohol a Xiaomi és az Oppo, melyek a piac 9,4, valamint 8,7 százalékát tudhatják magukénak 32, illetve 29,8 millió eladott okostelefonnal.
A két elemzőcég egyébként nem jutott teljesen azonos eredményekre, a Counterpoint szerint például a globális okostelefon eladások csökkenése mindössze 1,2 százalékos, nem pedig 2,6.
Nagyon érdekes, hogy a HMD Global által vezetett Nokia 20 százalékos növekedést tudott felmutatni a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest, ami a nemzetközi listán a kilencedik helyre repítette a gyártót. A Lenovo és a Vivo is produkált némi gyarapodást, miközben az LG keményen harcol, hogy a felszínen maradjon.
Forrás: GSMArena