Az Interbrands minden évben rangsorolja a márkákat a becsült értékük alapján, és most kiadták legfrissebb, 2016-os toplistájukat.
Fontos megjegyezni, hogy a márkaérték csak egy jellemző a sok közül, és nem egyenlő például az adott cég bevételével, profitjával vagy népszerűségével.
Az első helyen továbbra is az Apple áll, de a tavalyi 43%-os értéknövekedés helyett ezúttal csak 5%-ot javult a vállalat. A második helyen álló Google ezzel szemben tartja a korábbi növekedési ütemet, ugyanis 11%-kal ér most többet a márka, mint egy évvel ezelőtt.
7%-os csökkenás után még mindig a Coca Cola áll a harmadik helyen, a negyedik pedig továbbra is a Microsoft, de a redmondiak márkaértéke 8%-ot nőtt egy év alatt, és így nem sokon múlott a harmadik hely.
A Samsung a 7. helyre fért be 14%-os növekedés után, az Amazon pedig elképesztő ütemben javult, ugyanis 33%-kal ér most többet, mint tavaly, és ez a 8. helyre volt elég. Szintén jó évet zárt a Facebook, ők 48%-os növekedés után a 15. helyen állnak.
A Sony az 58. lett, a Huawei a 72., a Lenovo pedig a 99. helyen végzett. A teljes TOP 100-as listát itt találod.
forrás: Interbrands