A Samsung az elmúlt napokban kisebb botrányba keveredett, ugyanis kiderült, hogy visszafogják egyes készülékeik teljesítményét, ráadásul egy olyan szelektív megoldásról van szó, ami a benchmark appok futtatását nem érinti. A gyártó részlegesen elismerte ezt a gyakorlatot, és most ki is adtak egy frissítést, ami állítólag rendezi a helyzetet.
A probléma forrása a Game Optimization Service (GOS) nevű szolgáltatás, ami egy korábban kikerült lista szerint 10 ezer app és játék esetében fogja vissza a teljesítményt, miközben a benchmark appokat nem korlátozza, így a teszteredmények félrevezetőek lehetnek. A Geekbench gyorsan reagált is, manipulációnak minősítették a Samsung gyakorlatát, és az elmúlt 4 év Galaxy S szériás csúcsmodelljeit kitiltották a toplistáikról.
A Samsung elismerte, hogy “optimalizálják” a telefonjaik műküdését, de a gyártó szerint ez csak játékoknál fordul elő, hogy csökkentsék a melegedést és javítsák az üzemidőt. Mindenesetre megígérték, hogy kiadnak egy frissítést, ami feloldja ezeket a korlátozásokat, és most meg is érkezett az első ezzel kapcsolatos update.
South Korea has launched the GOS firmware for the S22 series, and the game performance is unblocked. pic.twitter.com/NOc5bAZ1gW
— Ice universe (@UniverseIce) March 10, 2022
Elsőként a dél-koreai Galaxy S22 modellek kapták meg az új szoftvert, amelyben feloldották a készülékek teljesítménykorlátját, és így már teljes gőzzel mehetnek a játékok. Konkrét ütemtervet nem kaptunk, de hamarosan más régiókban is megjelenhet a frissítés, ami eljut majd a korábbi Galaxy S szériás zászlóshajókra is. Már csak az a kérdés, hogy hogyan fogja mindez befolyásolni a melegedést és az üzemidőt.
Via GSMArena