Egy friss kutatás szerint Kínában pont fordítva működik az emberek telefonvásárlási szokása, mint a világ más részein. Meglepő adatok következnek!
A MobData nevű kutatócég arra kereste a választ, hogy az egyes társadalmi csoportok mely telefonmárkákat részesítik előnyben Kínában. Mint kiderült, a kínai iPhone-tulajok többsége 18 és 34 év közötti hajadon nő, középiskolai végzettségűek, és 3000 jüan alatti összeget keresnek havonta (ez kb. 123 ezer Ft). Őket egyébként a láthatatlan szegények kategóriába sorolják, mert az anyagi helyzetük jobbnak tűnik, mint amilyen a valóságban.
A Huawei telefonokat használók ezzel szemben általában 25 és 34 év közötti nős férfiak felsőfokú végzettséggel, akik saját autóval és lakással rendelkeznek, a keresetük pedig 5 és 20 ezer jüan között van havonta (átszámolva 205 és 820 ezer Ft).
A magas jövedelemmel (20 ezer jüan körül) és felsőfokú végzettséggel rendelkezők a Huawei-en kívül még a Xiaomi mobilokat preferálják. Az Oppo és a Vivo tulajok többsége pedig a két réteg közé tehető, vagyis ők 3 ezer és 10 ezer jüan között keresnek (nyilván nem mindenki, de ez a jellemzőbb).
További érdekesség, hogy a 4 említett kínai márka (Huawei, Xiaomi, Oppo és Vivo) összesen lefedi a helyi piac 80%-át, míg az Apple 9%-ot tudhat magáénak. A Samsung pedig az 1%-ot sem éri el Kínában.