Kugoo ES2 teszt – Prémium elektromos roller megfizethető áron!

0

A Kugoo ES2-t csak nemrég mutatták be, de mivel egy ígéretes új elektromos rollerről van szó, így gyorsan be is szereztünk egyet tesztelésre. A gyártótól már járt nálunk az S1 és az S1 Pro is, ezeket kifejezetten szerettünk, ezért kíváncsian vágtunk bele az ES2 tesztjébe. A név egyébként hasonlít az Xiaomi egyik hasonló termékére (Ninebot ES2), ez minden bizonnyal nem véletlen, de igazából semmi jelentősége nincs, tegyük gyorsan túl magunkat rajta, és koncentráljuk csak a Kugoo gépezetére.

Csomagolás, tartozékok

Az ES2 egy igen méretes, de jól védett dobozban érkezett, amelyben a roller hungarocellel kitömve pihent.

Túl sok tartozék nem jár a termékhez, kapunk egy EU-s töltőt egy angol használati útmutatót, illetve néhány szerszámot, amikkel a főbb elemek felszerelhetők. Nem kell semmi komolyra gondolni, nem nekünk kell összepakolni a masinát apró darabokból, csak a féket, a csengőt és a két oldalsó kapaszkodót kell a helyére tenni. A beüzemelés olyan 5-10 percet vesz igénybe, és ebben már a csomag kibontása is benne van.

Külső, használat

Míg az S1 Pro csak az S1 enyhén frissített változata volt, addig az ES2 egy teljesen új roller, gyakorlatilag mindent kicseréltek benne a motoron és az aksin kívül, és ezzel a két dologgal nem is volt semmi probléma. A kivitel rengeteget javult, az új modellt már abszolút prémium anyaghasználat és összeszerelés jellemzi. Továbbá a méret is jelentősen nőtt, így egy jóval komolyabb jármű benyomásárt kelti a Kugoo ES2. Ez már a tömegen is látszik, ugyanis 11-12 kg helyett 16 kg-ot nyom a masina.

Kugoo S1 Pro és Kugoo ES2

A váz egyébként alumínium ötvözetből készült, a hézagok, lyukak, csavarhelyek pedig szépen le vannak ragasztva, el vannak tömítve, így mérsékelten vízálló a roller. Esőben persze nem érdemes használni, de egy kis ráfröccsenő víz még nem fog kárt tenni benne.

Az összecsukható kivitel továbbra is adott, és sokat javult ennek a mechanizmusa. Míg az S1-et kicsit nehézkes volt összezárni, addig az ES2-nél ez sokkal olajozottabban működik, csak lábbal rá kell lépni az erre szolgáló karra. Összezárt állapotban is rögzül a kormány, így ezt megfogva viszonylag egyszerű a roller szállítása, persze a nagyobb mérettel és tömeggel számolni kell. Ha mondjuk a harmadikon laksz, és nincs lift, akkor oda már lehet, hogy nem lesz annyira kellemes felvinni.

A kormányon lévő kapaszkodókat most már nem lehajtani lehet, hanem kicsavarni a helyükről, emiatt sokkal stabilabbak, egyáltalán nem lötyögnek, szállításnál pedig egyszerűen le tudjuk szedni őket. A gumírozott bevonat miatt a fogás is kellemes, nem igazán lehet panaszunk ezen a téren.

Ha már felső rész, akkor fontos szót ejteni a kijelzőről, ami szintén teljesen megújult, sokkal komolyabb, mint az elődöknél. Egy OLED panelt kapunk nagy számokkal, ami napfényben is kiválóan látszik. Mutatja az aktuális sebességet, a világítást, a sebességfokozatot, a Bluetooth állapotát, valamint az aksi töltöttségét.

A kijelző alatt találjuk az egyetlen gombot, amivel a járgány vezérelhető. A következő funkciói vannak:

  • 3 másodperces hosszú megnyomás: ki- és bekapcsolás.
  • Rövid megnyomás: sebességfokozat állítás.
  • Dupla megnyomás: világítás ki- és bekapcsolás.
  • Tripla megnyomás: váltás km és mérföld között (sebesség kijelzésnél).

A “műszerfal” két oldalán találunk két lenyomható kart, amiket a nagyujjunkkal érünk el menet közben. A bal oldali a motorfék, a jobb oldali pedig a gyorsítás, vagyis a “gáz”. Ezek kezelése kellemes, kézre állnak, nem lötyögnek. Van még egy hátsó tárcsafék, aminek a karja jobb oldalon található, ennek lehet az erősségét állítani, olyasmi, mint a kerékpároknál.

Illetve egy sima “manuális” csengőt is adnak a rollerhez, én ezt elfelejtettem felszerelni a fotózás előtt, így nincs rajta a saját képeken, de egyébként jobb, mint a korábbi verziók gombos megoldása, és a hang sem olyan sípoló, hanem rendes csengő hangja van.

Érdemes szót ejteni a világításról, ami szintén határozottan jobb lett. Az első LED lámpa brutálisan erős, első alkalommal meg is lepődtem rajta, hogy mennyire jó. Ezen kívül van két oldalt egy-egy kék LED csík, ami a láthatóságot javítja, hátul pedig megvan a szokásos piros LED, ami féklámpakánt is funkcionál.

Maga a kormány, és a váz nagyon masszív, nincs az az érzése az embernek, hogy mindjárt összecsuklik alatta. A hivatalos adatok szerint 100 kg a teherbírás, de az elődnél erősebb a kivitel, így szerintem ennél akár többet is bírhat.

A fellépő is sokkal jobb lett, a ragasztott csúszásgátló papírt vastag gumira cserélték, és szélesebb, illetve hosszabb is az egész felület, így kényelmesebb rajta állni.

A kerekek sokkal nagyobbak lettek, így menet közben jobban veszi az akadályokat a roller, a gumik tömör kialakítása miatt pedig nem kell aggódni a defekt miatt, és fújni sem kell soha őket. Ennek persze hátránya is van, keményebbek a gumik, így kevésbé nyelik el az út rázkódását.

A Kugoo ES2 első kerekében egy 350W-os motort találunk, ami jóval erősebb az átlagnál, ugyanis 250W-os a leggyakoribb. A masina ennek köszönhetően gond nélkül felmegy akár nagyobb emelkedőn is. A max sebesség pedig 25km/h, de ez egy szoftveres korlát, gyorsabban is tudna menni a masina, ha a motoron múlna. Persze ez is bőven elég, menet közben már meglehetősen gyorsnak érződik. Egyébként három sebességfokozat van, ezek 15, 20 és 25 km/h végsebességet tesznek lehetővé. Ha például olyan helyen közlekedünk, ahol sok a gyalogos, érdemes a lassabb módot választani. Van tempomat is, ha 6 másodpercig egy pozícióban tartod a gézkart, akkor rögzíti azt a sebességet, amíg újra meg nem nyomod a gázt vagy a féket. Itt még annyi pluszt kapunk, hogy most már egy rövid sípolás jelzi, ha bekapcsolt a tempomat, így senkit sem fog meglepetésként érni, hogy “magától megy a roller”.

Míg az elődökben csak motorfék volt, az új ES2-ben ezt kiegészítették egy hátsó tárcsafékkel, és erre bizony nagy szükség volt, óriási az előrelépés. Ha csak szimplán lassítani szeretnénk, és nem akarunk hirtelen megállni, akkor tökéletes a motorfék, ha viszont gyorsan kell megállni, akkor használhatjuk egyszerre a motorféket és a tárcsaféket, ami brutálisan hatékony. Felborulni nem fogunk, mivel mindkét keréknél van fékező hatás, mégis nagyon lecsökken a fékút. Még nagyobb sebességnél is 2-2,5 méter alatt meg tudunk állni teljesen, persze ehhez kapaszkodni is kell rendesen. Önmagában a tárcsafék egyébként nem annyira praktikus, mert megcsúszik a kerék, és csak a gumit koptatjuk, együtt kell használni a két féket.

A hatótávval nem volt gond az előző generációknál sem, és itt is hasonlóra számíthatunk, ugyanis egy változatlan méretű, 7,8 Ah-s akkumulátor került a masinába. A pontos teljesítmény sok mindentől függ, de olyan 18-20 km-t meg tud tenni a Kugoo ES2 egy töltéssel, ami normál napi használat mellett simán elég lehet. A gyári adatok között egyébként 25 km-t írnak, de ez csak nagyon ideális körülmények között érhető el. A töltési idő olyan 4-5 óra. A töltő csatlakozója pedig alul, jobb oldalt van, egy gumi zárósapka mögött, csak azért írom le, mert nekem elsőre nem sikerült megtalálni, a használatiból pedig kimaradt.

Összességében szerintem kellemes élmény az ES2-vel közlekedni, a masszívabb, nagyobb kivitel és a méretesebb kerekek adnak egyfajta biztonságérzetet, és nem recseg ropog a szerkezet, szépen megy az úton. A felfüggesztés viszont továbbra is kemény, amin a tömör gumik sem segítenek, így az út egyenetlenségeit, a kátyúkat azért meg lehet érezni.

Végül ejtsünk szót még egy újításról, ami nem más, mint a mobilos app. A Kugoo ES2-ben már van egy “fedélzeti számítógép” ami rögzíti az adatokat, és Bluetooth kapcsolat révén tud kommunikálni a mobilunkkal. A Kugoo nevű appot kell letölteni hozzá, ami elérhető Androidra és iOS-re is. Eleinte sajnos nem működött, sokszor leállt, ezért kapott pár negatív értékelést, de azóta szerencsére javították a hibát, most már gond nélkül megy. Őszinte leszek, szerintem nincs annyira szükség mobilos kapcsolatra egy roller esetében, de azért elérhető ezen keresztül pár extra funkció. Van benne GPS, látszik az aktuális sebesség, a megtett kilométer, illetve az akkuszint, lehet vele kapcsolni a világítást stb. A telefont akár fel is rögzíthetjük a kormányra, ha beszerzünk hozzá egy bicajos tartót, és egy USB csatlakozó is van a műszerfal alatt, amiről menet közben tölthető a készülék.

Kugoo ES2 összegzés, ár

A Kugoo ES2 egy minőségi anyagokból készült, jól összerakott elektromos roller lett, ami erős motort, kiváló fékrendszert és jó világítást kapott. A kijelzője szép, a kezelése kényelmes, és a hatótáv is megfelelő. Pozitívum még az egyszerűen összezárható kivitel, de az átlagosnál nagyobb méret és tömeg miatt kicsit nehézkesebb kézben szállítani, mint az olcsóbb társait. Amit még meg kell említeni, az a kemény felfüggesztés, emiatt jobban érezni az úthibákat menet közben, viszont ezzel együtt is egy élmény a közlekedés az ES2-vel.

Hozzánk a Geekmaxi EU raktárából érkezett a masina, mindössze 2 munkanap alatt itt volt mindenféle extra költség nélkül. Az akciós ára 359,99 euró, ám az iNLk5EbZ kuponkóddal tovább csökkenthető ez az összeg 349,99 euróra. A szállítás ingyenes, így olyan 116.000 Ft lesz a végösszeg.

További részletek és rendelés:

Fontos: a Geekmaxi európai garanciát vállal a termékeire, ami egy hatalmas pozitívum. Rendelni pedig tudod spanyol (ES) és lengyel (PL) raktárból, mi inkább az utóbbit ajánljuk, de elvileg mindkettő jó.

Ha könnyebb és olcsóbb rollert keresel, akkor ajánljuk korábbi tesztjeinket, ár/érték arányban ezek is remek masinák:

A teszthez a rollert a Geekmaxi webáruház biztosította, köszönjük!

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Szakos Péter

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid