A Google a héten kiadott egy új frissítést a YouTube-hoz, amely lehetővé teszi az egy kattintásos adományozást.
Az adomány opciót a tartalomgyártók a YouTube videókezelőjében tehetik elérhetővé. Amint ezt megtették, az adott videó alatt a leírásban, valamint a lejátszó bal felső sarkában is megjelenik a kártya. Erre rákattintva kiválaszthatjuk az adakozni kívánt összeget és kész is vagyunk.
De kik részesülnek a pénzösszegből? A YouTube a videósokra hagyja, hogy kiválasszák a nekik szimpatikus (és az amerikai kormány által elfogadott) non-profit szervezetet, ami ezután az adományok 100%-át meg fogja kapni ígéretük szerint.
Az adománykártyák már több tucat országban elérhetőek, azonban jelenleg csak Egyesült Államokbeli szervezetnek segíthetünk pénzünkkel. Ennek oka, hogy a Google szeretné elkerülni a visszaéléseket, és most még csak így tudták megoldani a dolgot. A későbbiekben viszont ez meg fog változni.