A Netflix bejelentette, hogy egy “új tévés élményt” fog nyújtani a felhasználóknak, illetve a mobilos felületet is átszabják, hogy sokkal egyszerűbb legyen a tartalmak felfedezése. Azonban nem mindenki elégedett a megújult kinézettel.
A Netflix sajtóközleményben részletezte, hogy az új TV-s felület számos vizuális és funkcionális változásokat hoz. Ezek közé tartoznak a nagyobb csempék, a parancsikonok bal oldalról a képernyő tetejére történő áthelyezése, valamint az olyan egyértelműbb tartalomcímkék, mint a „#1 a tévéműsorok között” és az „Emmy-díjas”. A Netflix szerint az ajánlások jobban reagálnak majd a felhasználók hangulatára és nézési szokásaira „az adott pillanatban”, és a letisztultabb dizájn emeli az élményt.
Változás az évek során:
Egy “algoritmikusabb” megközelítést fog alkalmazni a Netflix, és néhány régóta ismert funkciót átrendeztek. Ha például műfaj szerint szeretnénk filmeket keresni, például akció- vagy drámafilmeket, mostantól el kell hagyni a fő felületet, és a Keresés fülre kell menni.
Mobilon pedig a Netflix egy generatív, mesterséges intelligenciával működő keresőeszközt tesztel, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy természetes nyelvű kéréseket írjanak be, például „valami vicceset és vidámat szeretnék”.
Egy TikTok-stílusú függőleges videós felületet is tesztelnek, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a klipek között lapozgassanak, és a címek elmentésére vagy megosztására is legyen lehetőség.
Bár a frissítés még nem terjedt el széles körben, a korai visszajelzések szerint a a felhasználók többsége inkább szkeptikus, mintsem elégedett. Az hozzászólások a lenti YouTube-videó alatt, illetve Redditen is inkább kritikusak. Néhány felhasználó rámutat, hogy a sajtóközleményben szereplő, a Netflix új elrendezését bemutató képernyőfotó, amelyen a Nobody Wants This (“Bármit, csak ezt ne”) című műsor látható, találó.
A következő hetekben, hónapokban szélesebb körben is megjelenhet a frissített Netflix, kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz a gyakorlatban.