A rövid videók komoly népszerűségnek örvendenek, ebből igyekszik profitálni a TikTok, a platform kifejezetten az ilyen mozgóképes tartalmakra specializálódott. Mondanunk sem kell, mások is szeretnének egy szeletet a tortából, például a Google, ami elindította hasonló szolgáltatását, a YouTube Shorts-ot. Két évvel az indulás után a Shorts elérkezett első komolyabb mérföldkővéhez: a TechCrunch jelentése szerint már havi másfél milliárd rendszeres megtekintője van az itt publikált videós tartalmaknak
A TikTok tavaly szeptemberben jelentette be, hogy 1 milliárdra rúg a havi felhasználóbázisuk, és bár azóta nem közöltek frissebb adatokat, mi azért feltételezzük, hogy az elmúlt 10 hónap alatt náluk is történt valamilyen növekedés. Mindez persze nem vesz el semmit a YouTube Shorts érdemeiből, még akkor sem, ha a jóslatok szerint a TikTok is elérheti ezt a bizonyos másfél milliárdos havi felhasználótábort valamikor az idei év folyamán. Egyelőre nem tudni, hogy melyik a népszerűbb rövid videós platform, az viszont biztos, hogy az emberek imádják ezeket a mozgóképes kontenteket.
Miután a havi felhasználóbázis óriási méretével eldicsekedett, a YouTube azt is kiemelte, hogy a Shorts arra is lehetőséget biztosít, hogy a nézők könnyen megtalálják a tartalomgyártók csatornáját. Azt is tisztázták, hogy továbbra is értékesnek tartják a hosszabb videós tartalmakat, így a YouTube semmiképpen nem lesz a rövid felvételek gyűjtőhelye a jövőben, a Shorts csak egy plusz opció. Magyarán nem kell attól félni, hogy egy második TikTok lesz belőlük. Azért az elmúlt időszakban az is kiderült, hogy TikToknál is becsülik a hosszabb, tartalmasabb videókat, így aztán a felvételek maximális időtartamát 10 percre emelték. Ez a húzás tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy bizonyos, hosszabb videókat készítő alkotókat átcsábítsanak – vélik a TechCrunch újságírói.
A YouTube amerikai részlegének alelnöke, Tara Walpert Levy azt nyilatkozta, hogy a hosszabb időtartamú videók továbbra is a legjobb módjai maradnak annak, hogy az alkotók és a nézők hosszútávú kapcsolatot építhessenek ki egymással. Ugyanakkor úgy véli, hogy a Shorts rövid videói izgalmas lehetőséget biztosítanak arra, hogy a tartalomgyártók bemutatkozhassanak a közönség számára. Azt is hozzátette, hogy azok a csatornák, amelyek egyszerre publikálnak tartalmas és rövid videókat, sokkal inkább hajlamosabbak növekedni és növelni a feliratkozóik számát.
Forrás: PhoneArena