A Facebook nemrég megváltoztatta a cégnevét, és most már az összes szolgáltatásuk (beleértve a Facebookot is) a Meta nevű anyavállalat alá tartozik. A rengeteg botrány után talán arra számítottak, hogy így valamennyire tiszta lappal indulhatnak újra, de nem egészen ez a helyzet, ugyanis egy friss kutatás szerint a legtöbb felhasználó nem igazán kedveli a közösségi óriást, hívják akárhogy is őket.
A Yahoo! Finance minden év decemberében kiválasztja a legjobb vállalatot az adott évben elért eredmények alapján, és idén a Microsoft kapta meg ezt a címet. Emellett arra is kíváncsiak voltak, hogy melyik vállalat volt a “legrosszabb”, ezért megkérdezték az olvasóikat.
A legtöbb szavazatot a Meta kapta, ami nem annyira meglepő, hiszen számos botrány volt a vállalathoz tartozó közösségi oldalakkal kapcsolatban az elmúlt időszakban. A legtöbb kritikát azért kapták, mert köztudottan rossz hatással vannak a gyerekekre és a fiatal felhasználókra, ami láthatóan nem annyira zavarja a céget, ameddig maximalizálni tudják a profitot.
Márciusban például azzal került be a hírekbe az akkor még Facebook néven futó vállalat, hogy egy különálló Instagram appot készítenek a 13 éven aluli gyerekek számára, ám a hatalmas negatív visszhang miatt később kénytelenek voltak felfüggeszteni a projektet, és helyette inkább néhány új szülői felügyeleti funkción kezdtek dolgozni.
A második legrosszabb cég egyébként az Alibaba lett a Yahoo! Finance szavazása alapján, de a közösségi órás nagyjából 50%-kal több voksot kapott.