A nemzetközi okostelefon-eladások jelenleg is csökkenő tendenciát mutatnak, mégis, ilyen áldatlan állapotok között a Honornak több kulcsfontosságú piacon, többek között Európában és Afrikában sikerült növekedést elérnie. A Counterpoint Research szakértői szerint a Honor kiszállításai az agresszív európai terjeszkedés során 400 százalékkal nőttek, ami a régióban jelenlévő többi márka esetében gyakorlatilag példátlan eredménynek számít.
A Honor 2020 novemberében vált külön anyacégétől, a Huaweitől, és csupán 2021 októberében tért vissza önálló entitásként az európai piacra. A szolgáltatók megkerülhetetlen tényezők a telekommunikációs világban, így aztán a kínaiak a lehető leggyorsabban partneri kapcsolatra léptek Európa néhány nagyobb operátorával, olyan nevekkel, mint a Vodafone, az Orange vagy a Wind Tre.
2022-ben és idén is a növekedés egyik legfőbb hajtóerejét jelentették a középkategóriás Honor 50 és Honor 70 készülékek. A megfizethető Honor X szériába tartozó modellek is jól teljesítettek Olaszországban és Kelet-Európában. A Magic széria tagjai pedig a nyugat-európai piacokon számíthattak a vásárlók érdeklődésére. Mindezek mellett az afrikai és a közel-keleti régióban is óriási növekedést tapasztalhattak, a kiszállítások 500 százalékkal nőttek éves szinten. A Honor bekerült a TOP 5 gyártó közé az Egyesült Arab Emírségekben, Szaúd-Arábiában és Irakban.
A legerősebb régió azonban mégis Latin-Amerika volt, ahol az első negyedévben 700 százalékos növekedést produkáltak az előző év azonos időszakához képest. A Honor eladásai több, mint háromszorosára nőttek 2022 negyedik negyedévéhez viszonyítva, a vállalat képes volt növekedni a régió összes fontosabb piacán, és bekerült a TOP 5-be Kolumbiában és Peruban, de nem panaszkodhat a panamai és a guatemalai eredmények miatt sem.
A Counterpoint Research szakértői szerint a Honor maximálisan készen áll arra, hogy a fent említett régiókon belül további kulcsfontosságú piacokon növelje jelenlétét, illetve fokozza a kiskereskedőkön, valamint a szolgáltatókon keresztül történő értékesítést. A közeljövőben a növekedési számok valamelyest visszaeshetnek a jelenlegi eredményekhez képest, de a Honor várhatóan képes lesz arra, hogy fokozza az eladásokat a számára legfontosabb piacokon.
Forrás: GSMArena