NAVEE N65 teszt – Masszív, kényelmes elektromos roller akár 65 km hatótávval

0

Egy kifejezetten érdekes elektromos roller érkezett hozzánk tesztelésre, a NAVEE N65, aminek a projektjét a Xiaomi indította el közösségi finanszírozás útján még tavaly. A terméket nagy érdeklődés övezte, rengeteg pénz összegyűlt rá, így el is készült, és megjelent a kereskedelmi forgalomban. Röviden egy prémium utcai rollerről van szó masszív kivitellel és nagy kerekekkel, ami a gyári adatok szerint akár 65 km hatótávra is képes egy töltéssel. Nézzük, mit kell tudni róla!

Röviden a NAVEE N65 fontosabb jellemzői:

  • 500W-os motor
  • 25 km/óra végsebesség
  • Méretes akkumulátor (48V/12,5Ah)
  • Akár 65 km hatótáv
  • Motorfék elől és tárcsafék hátul
  • Nagy méretű, 10×3 colos pneumatikus kerekek
  • A szokásosnál nagyobb és masszívabb kivitel
  • Praktikus összehajtható mechanizmus

A NAVEE N65 nem egy filléres roller, a komolyabb utcai masinákkal versenyez. A Geekmaxi oldalán most 579,99 euróba kerül a Q7UW4A66 kuponnal EU raktárról, gyors és vámmentes szállítással, ami átszámolva nagyjából 218.800 Ft-ot jelet mostani árfolyamon.

Csomagolás, tartozékok

A járgány egy meglehetősen nagy méretű, egyszerű dobozban érkezett, megfelelő belső védelemmel, így szállítás közben nem történt semmilyen sérülés.

A roller gyakorlatilag teljesen összeszerelve jött, azonnal üzemkész, de azért nem árt a csavarokat és a keréknyomást ellenőrizni első használat előtt.

Tartozékokból a szokásosakat kapjuk, van egy EU-s töltő, egy imbuszkulcs és némi papír.

Dizájn, kivitel

Először is fontos kiemelni, hogy ez nem egy kis roller, nagyon vaskos, masszív kivitele van, és így nem is könnyű, nagyjából 23 kg-ot nyom. Cserébe a teherbírása nagyobb a szokásosnál, 120 kg-ig ajánlják, és ugyebár az aksi sem kicsi benne.

A vastag váz jó minőségű fémből van, szépek a hegesztések, a kormány pedig viszonylag magasan van, így nagyobb termetű emberek is bátran választhatják.

Az összecsukó mechanizmus teljesen egyedi, nem találkoztunk még ilyennel, de kifejezetten jónak tűnik. Van egy retesz oldalt, amin először be kell nyomni a rugós gombot, elfordítani az egészet, utána pedig le lehet hajlítani a korányrudat. Ami a lényeg, hogy baromi masszív az egész szerkezet, és brutál stabil a kormány, cseppet sem lötyög.

Ami pedig a leginkább ötletes, hogy a kormányrúd tetején is van egy ugyanilyen megoldás, amivel a kormányt lehet elforgatni, így összezárt állapotban egy síkban lesz a rollerrel, nem lóg ki oldalra, vagyis sokkal könnyebb szállítani.

Van a kormányon egy kis kallantyú, ez beakasztható a sárvédőbe, így a kormányrúdnál fogva egy kézzel is lehet ide-oda vinni a rollert.

A kormány közepén van egy nagyméretű kijelző, ami minden fontosabb adatot mutat, mint az aktuális sebesség, az aksi töltöttsége és feszültsége, a megtett út, stb. Erősebb napfényben már nem látszódik annyira jól, de a célnak azért megfelel.

Van még itt továbbá egy fékkar, egy nagyujjal működő gázkar, egy bekapcsoló és egy módváltó gomb, egy csengő és egy kifejezetten erős LED lámpa.

A kerekek hatalmasok, legalábbis rolleres viszonylatban. A 10×3-as, széles gumik a nagyobb, erősebb típusoknál jellemzők. Különálló lengéscsillapítás nincs, de a pneumatikus gumik megoldják ezt a feladatot.

Az 500W-os motor az első kerékben található, hátra pedig hagyományos mechanikus tárcsafék került, ebben az árkategóriában ennél több nem várható el.

A lábunk számára kialakított rész elég nagy és széles, kényelmesen el lehet férni rajta, és teljes egészében gumi borítja, ami nagyon jó tapadást biztosít.

Ennek a résznek az elejére került a töltő csatlakozó, amit dupla gumisapka véd, és van egy fém válla is, hogy semmikép ne juthasson be a víz.

A roller IPX4 tanúsítványt kapott, vagyis enyhén vízálló. A legtöbb típusnál ezt azért kétkedve kell fogadni, de úgy néz ki, hogy itt valóban ügyeltek erre. Persze komolyabb esőben azért így sem ajánlott a használata.

A sárvédők műanyagból vannak, de vastagok, nagyon erősnek tűnnek, és kellően nagyok, így jól ellátják a feladatukat. Hátul van még egy másik lámpa, ami féklámpaként is szolgál, illetve két oldalt találunk egy-egy fényvisszaverőt.

Van kitámasztó is, ez teszi a dolgát, viszont sajnos lefelé kilóg felzárt állapotban is, így fennáll a veszélye, hogy felakadunk miatta valahol, erre nem árt odafigyelni, vagy szerelni rá egy másik megoldást.

Használat, tapasztalatok

A NAVEE N65 amerikai verziója 35 km/órával is tud menni, de az EU-s szabályok miatt az itteni variánst 25 km/órás végsebességre korlátozták. Nagyjából az összes normál, városi roller ezt tudja, tehát ebben nem igazán van eltérés, de azért érződik, hogy egy az átlagosnál erősebb, 500W-os motort kapott a járgány. A gyorsulása nem olyan eszeveszett, nem ugrik meg hirtelen, szépen és egyenletesen növeli a sebességet, viszont magabiztosan hódítja meg a dombokat, akár 25 fokos emelkedőn is felmegy úgy, hogy alig csökken érezhetően a sebesség.

Három sebességfokozat van, az elsővel 15 km/óra, a másodikkal 20 km/óra, a harmadikkal pedig 25 km/óra lesz a végsebesség. Van továbbá egy séta mód, amit a tolást segíti legfeljebb 6 km/órás sebességgel. Alapesetben csak meglökés után indul el a roller, ez egy biztonsági funkció, de kikapcsolható, ha valakit zavar. Van tempomat is, ha 5 másodpercig egy helyzetben tartjuk a gázkart, akkor adott sebességgel fog haladni a roller, ameddig nem adunk újra gázt vagy nem fékezünk.

Maga a roller nagyon kényelmes, kellemes vele közlekedni. A nagy méret, a stabil kormány és a széles fellépő nagy biztonságérzetet ad, és a méretes kerekek is sokat segítenek, szépen tompítják az úthibákat. Alapvetően ez inkább egy utcai járgány, de simán elmegy füvön vagy földúton is, a gumik tapadása pedig igen jó. Komolyabb terepre viszont már nem ajánlott, arra vannak nagyobb teljesítményű típusok, de ezek már teljesen más árkategóriát képviselnek.

A világítás remek, kellően erős, főleg az első, a hátsó pedig inkább csak a láthatóságot szolgálja. A fékezésre sem lehet panaszunk, együtt dolgozik az elektronikus első fék és a hátsó tárcsafék, mégpedig úgy, hogy kisebb lassításnál inkább a motorfék kapcsol be (ez elvileg vissza is tölt), nagyobb fékezésnél viszont már a tárcsafék átveszi a munka nagy részét. A fékút kellően rövid, szükség esetén egy pillanat alatt meg lehet állni a rollerrel.

Van egy telefonos app is járgányhoz, ez a Go Navee nevet viseli, és elérhető Androidra, illetve iOS-re is.

Hatótáv, töltés

A 48 V-os, 12,5 Ah-s akkumulátorral a gyári adatok szerint akár 65 km-t is elmegy a roller, de ez inkább egy maximális érték, ami nagyon ideális esetben lehet igaz. A tömegünktől, a sebességtől, a terepviszonyoktól és a kinti hőmérséklettől függően olyan 30-40 km közötti hatótáv a reális, ami egyébként kifejezetten jónak számít ebben az árkategóriában. (Ne feledjük, hogy amelyik rollernél mondjuk 30 km-es hatótávot ígérnek, ott általában csak 15-20 km lesz a valós érték.)

A töltési idő nagyjából 7 órát vesz igénybe, és többféle védelmet is kapott az aksi, hogy elkerüljék a baleseteket.

Összegzés, ár

A NAVEE N65 nem az adrenalinőrülteknek készült, nincs eszeveszett gyorsulása vagy végsebessége, egy normál közlekedésre szánt utcai rollerről van szó. Ami miatt kiemelkedik a tömegből, az a rendkívül masszív kivitel, a szokásosnál nagyobb méret és teherbírás, illetve az ezekből fakadó kényelem és extra biztonságérzet. Ez egy olyan járgány, amin látszik, hogy nem fog összeszakadni alattad. A nagy és széles, kissé terepes felületű, de egyébként utcára is tökéletes gumik pedig növelik a komfortot.

Előny még a nagy hatótáv, simán hozza a dupláját a kisebb, 100-150 ezres pálcika rollereknek, így akár hosszabb utakra, túrákra is elindulhatunk vele. A összehajtható kivitelt pedig kiválóan megoldották, és semmilyen lötyögéssel nem jár, tökéletesen stabil a kormány.

Éppen az előnyeiből fakad a hátránya is a NAVEE N65-nek. A szokásosnál nagyobb és nehezebb a roller, emiatt kicsit nehézkesebb a szállítása, és ha mondjuk fel kell vele szaladni a lépcsőn, akkor nem lesz olyan könnyű dolgunk, mint a kisebb társaival. Nagyvárosi közlekedésnél, ha például egy aluljárón kell átjutni vele, vagy felszállni egy buszra, akkor kevésbé praktikus. Amire még figyelni kell, az a lefelé kilógó kitámasztó, tehát a magas padkákról való lehajtással csak óvatosan.

Összességében egy maximálisan minőségi, jól használható, kényelmes roller lett a NAVEE N65, ami hosszabb túrákra, ingázásra, munkába járásra tökéletes lehet, ha nem zavar a nagyobb méret és tömeg.

A Geekmaxi oldalán most 579,99 euróba kerül a Q7UW4A66 kuponnal EU raktárról, gyors és vámmentes szállítással, ami átszámolva nagyjából 218.800 Ft-ot jelet mostani árfolyamon.

A teszthez a rollert a Geekmaxi webáruház biztosította, köszönjük nekik!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid