A Qualcomm számos új technológiát leplezett le, többek között hatalmas előrelépés lesz majd a Wi-Fi, az AI és az audió terén is, de az önvezető autók sem maradhattak ki.
Az új Wi-Fi 802.11ax megoldást mobilokba és számítógépekbe szánják, és nagyjából megduplázza majd a jelenleg elérhető sebességet, mindezt ráadásul 67%-kal kisebb energiaigénnyel éri el. Az első ezzel kompatibilis eszközök egy éven belül megérkeznek.
VR téren is szintet lépnek, hiszen bemutattak egy olyan megoldást, ami a Snapdragon 845 chipre épül, és képes lesz 2400×2400-as felbontással futtatni a programokat, ráadásul mindezt 120 fps mellett. Az Andreno 630 nagyjából 30%-kal lesz gyorsabb az elődjénél, és olyan extrákat is tudni fog, hogy figyeli hová fókuszálunk a szemünkkel, és ezt a részt nagyobb felbontással képezi majd le. A másik nagy újítás a 3 DoF leváltása, mivel a 6 DoF-fal már térben is mozoghatunk majd, nem csak a fejünk mozgása lesz lekövetve.
Nagy divat manapság a mesterséges intelligencia, így ezen a téren is fejlesztettek kicsit, de itt főleg szoftveresen történt előrelépés. Gyorsulás várható, ráadásul ezt a Snapdragon 835 és Snapdragon 660 chipsetek is megkapják utólag.
A Qualcomm Broadcast Audio-val végre megvalósul a több eszközön való egyidejű lejátszás, ráadásul mindez “közel-tökéletes szinkronnal” történik, ezzel a multiroom eszközök működése is egyszerűsödhet. Emellett bemutatták a QCC5100 chipet, amire a következő generációs vezetéknélküli fejhallgatók épülhetnek majd. A mindössze 4×4 mm-es chip 65%-kal kisebb energiaigénnyel rendelkezik elődeinél, és támogatja a fent leírt megoldást is.
Betörne a Qualcomm a számítógépek világába is, és olyan márkákkal fog együttműködni, mint a Microsoft, Asus, HP és a Lenovo, hogy megalkossák 4G-vel is ellátott gépeket, amik a Snapdragon chipre épülnek, és alacsony fogyasztás mellett futtatják majd a Windows 10-et. Elvileg már az első negyedévben megérkeznek az első ilyen termékek.
Az 5G eszközök fejlesztése mellett szeretnének egy szeletet az önvezető autók piacából is. A C-V2X platform magas sávszélességű, ám kis késleltetésű kommunikációt tesz majd lehetővé a járművekkel, és ez elvileg az 5.9 Ghz-es spektrum felett történik, ami pont erre a célra van fenntartva. Ez egyébként csak 2020-ra várható.
Úgy látszik, minden téren igyekszik előrelépni a gyártó, és komoly fejlődést értek el számos fontos területen.
Forrás: Gsmarena