Elkészült az IDC legfrissebb jelentése, amely a viselhető eszközök piacának harmadik negyedévi állásáról szól. Az elemzők szerint a 2021 júliusától szeptemberig tartó időszak alatt a szegmens 10 százalékos gyarapodást mutathatott fel az előző év azonos időszakához képest.
A növekedés elsősorban az audio eszközöknek (fej- és fülhallgatók) volt köszönhető, amelyek 26,5 százalékkal voltak kelendőbbek, és ezáltal ezek a termékek képezték a viselhető eszközök piacának nagyjából 65 százalékát az idei harmadik negyedévben. A csuklón viselhető hordozható eszközök (okosórák, okoskarkötők) a kereslet 34,7 százalékát adták.
Az IDC mérései szerint az érdeklődés és a kereslet a karkötőkről fokozatosan az órákra kezdett tolódni. Állításuk szerint a vásárlók nagyobb felszereltségű eszközöket szeretnének a pénzükért, és mivel az órák ár tekintetében egyre közelebb kerülnek a karkötőkhöz és hasonló egészségkövető készülékekhez, inkább az előbbieket részesítik előnyben a fogyasztók.
Gyártók és márkák szempontjából lebontva a dolgokat ismét az Apple-t találjuk a csúcson, annak ellenére, hogy a Watch Series 7-et ellátási problémák miatt kénytelenek voltak a negyedik negyedévre halasztani. A cég részvényei 3,6 százalékkal csökkentek emiatt, de az AirPods és a Beats termékek eladásai stabilan tartották a céget. A nehézségek ellenére az almás gyártó birtokolta a viselhető eszközök piacának 53 százalékát az idei harmadik negyedévben.
A Samsung és a Xiaomi holtversenyben a második helyet kaparintották meg, a dél-koreai vállalat 12,7 millió eszközön adott túl a monitorozott időszak alatt, ez számukra 13,8 százalékos növekedést jelent éves szinten. Mondanunk sem kell, hogy ehhez a sikerhez nagyban hozzájárultak a Samsung Galaxy Watch 4 órák eladásai. Mindeközben a Xiaomi a gyengülés jeleit mutatta, mivel elsősorban az okoskarkötőkre igyekeztek alapozni a viselhető holmik piacán, így aztán 24 százalékkal estek vissza a tavalyi évhez viszonyítva. A negyedik helyen a küzdelmes közelmúltra visszatekintő Huawei áll 7,9 százalékos piaci részesedéssel.
Az ötödik legnagyobb résztvevő a viselhető eszközök piacán az indiai Imagine Marketing, ami a jól felépített reklámkampányoknak és a megfizethető árazásnak köszönhetően kaparinthatta meg ezt a pozíciót.
Forrás: GSMArena