Az utóbbi években drasztikus változások voltak a mobiliparban, és szinte folyamatosan érkeznek az újabb technológiák, amelyek átveszik a régiek helyét. 2018-ban a duál kamera vagy a vékony kávás kijelző már inkább a múlt, és olyan fejlesztések törnek előre, mint az 5G vagy az AI (mesterséges intelligencia) chipek.
Az olyan nagy chipgyártók, mint a Qualcomm vagy a MediaTek komoly erőforrásokat ölnek az új technológiák kifejlesztésébe, de a relatíve kisebb, viszont gyorsan növekvő Spreadtrum is készül az 5G, illetve AI termékeivel. A pletykák szerint a Spreadtrum első 5G chipjének már idén megindulhat a tömeggyártása.
A Spreadtrum új vezérigazgatója, Zeng Xuezhong korábban a ZTE vezetői székében vált ismertté, ahol az árverseny helyett az innovációt hozta előtérbe, sokat javítva ezzel a vállalat helyzetén. A Spreadtrumnál szintén komoly stratégiaváltást tervez az új CEO, aminek köszönhetően jelentősen megnőhet a vállalat mobiliparban betöltött szerepe.
A Spreadtrumnak azonban erős szövetségesekre van szüksége, ezért választották a Leagoo-t, amely egyre ismertebb a nemzetközi piacokon, és komoly gyártási kapacitással rendelkezik okostelefonok terén, emellett pedig nagy hangsúly fektet a marketingre és a márkaépítésre.
A Leagoo az egyik vezető kínai gyártó, amely exportra termel okostelefonokat, így egyre nagyobb a befolyása nemzetközi szinten is. A vállalat a harmadik a mobilgyártók között, amely egy európai focicsapatot támogat (Tottenham Hotspur) az Oppo (FC Barcelona) és a Tecno (Manchester City) után. A Leagoo terve, hogy a Tottenham Hotspur szponzorálása révén komoly nemzetközi kampányokat indít a jövőben.
A folyamatos nemzetközi marketing révén a Leagoo termékei egész jól fogynak Malajziában, Indonéziában, és sikeresnek mondható a terjeszkedésük Afrika, illetve Európa irányába is. Jelenleg több, mint 200 saját boltja van a Leagoo-nak, és 2000-nél is több helyen forgalmazzák a termékeiket világszerte. Persze még messze vannak az olyan márkáktól, mint a Xiaomi, a Huawei vagy a Honor, de a Leagoo folyamatosan törekszik a növekedésre. A vállalatnak 160.000 négyzetméternyi gyárterülete van 50 összeszerelő sorral és 1000-nél is több dolgozóval, így évente akár 20 millió okostelefont is elő tudnak állítani.
A Leagoo 2018-ban új terjesztési stratégiára váltott: “Az új stratégia az online és offline csatornák zökkenőmentes ötvözésére épül. Nem arról van szó, hogy az online vásárlókból offline-t csináljunk vagy fordítva, hanem arról, hogy egy hatékony rendszert alakítsunk ki a forgalmazásra, ami egyaránt épül az online és offline megoldásokra is.” – nyilatkozta a Leagoo vezetője, Johnson Zhuang, aki teljesen nulláról indította el a vállalatot, és mindössze 3 év alatt sikerült elérnie, hogy a Leagoo bekerüljön Malajzia top 5 mobilgyártója közé. 2018-ban a tervek szerint 10 milliónál is több okostelefont szállítanak majd le.
A Leagoo már 2017-ben megalapozta a partnerkapcsolatát a Spreadtrummal a T5c nevű modelljük által, amely az első olyan okostelefon, amiben az új SC9853I chipset teljesít szolgálatot. Most pedig az 5G és az AI terén szeretne együttműködni a két vállalat, hogy közösen kamatoztassák az erősségeiket a jövő innovatív termékeinek kifejlesztésében.
További részletek a Leagoo weboldalán: www.leagoo.com
Forrás Leagoo