A globális okostelefon-piacon a Samsung legnagyobb riválisa az Apple. A dél-koreai gyártónak így aztán elsődleges célja, hogy a lehető legtöbb felhasználót átcsábítsa az almás táborból. Kérdés, hogy az Apple-termékek mellett szavazók alázása mekkora sikerrel kecsegtet. Legújabb reklámjában ugyanis nem az Apple termékein, hanem azok vásárlóin élcelődik a Samsung.
A Samsung legutóbbi reklámjában arról van szó, hogy egy titokzatos, Simon nevű karakter diktál mindazoknak, akik iPhone-ok mellett döntenek. A videó arra utal, hogy az ilyen emberek beállnak a sorba, hasonlóan gondolkodnak (ami pont ellentétes az Apple korábban használt “Think different” szlogenjével), és nincs igazán saját egyéniségük.
Ugyanakkor, aki Samsung-terméket vásárol, az a saját útját járja, másként gondolkodik – legalábbis ezt sugallja a reklámfilm.
Bár egy adott gyártó termékén gúnyolódni sem szép, abszolút megengedett lehet a marketing világában, a vásárlókon élcelődni viszont már nem annyira elegáns. Sokkal szerencsésebb lenne a méregdrága iPhone-ok 60 Hz-es kijelzőjét csúfolni, semmint azokat, akik almás mobilok mellett teszik le a voksukat. Ráadásul az is érdekes, hogy a hajlítható okostelefonjaival példálózik a Samsung, amelyek a felhasználói visszajelzések szerint sérülékenyek, brutálisan drágák, és kamerák, valamint üzemidő szempontjából is elmaradnak sok esetben a konkurenciától.
Forrás: GSMArena