A Samsung Display az augusztus 7-én kezdődő K-Display 2025 kiállításon vadonatúj márkanevet indít útjára, amellyel a hajlítható képernyők piacán szeretné megerősíteni vezető szerepét. A MONT FLEX névre keresztelt brand egyetlen, beszédes név alatt fogja össze a vállalat legfontosabb technológiai újításait, legyen szó a páratlan mechanikai tartósságról, az egyre kevésbé észrevehető kijelzőgyűrődésről vagy a vékony és könnyű kialakításról.
A MONT elnevezés egy mozaikszó, amely a hajlítható panelek legfontosabb tulajdonságait foglalja össze. Az ‘M‘ a mechanikai tartósságot, az ‘O‘ a kevésbé látható gyűrődést eredményező opto-mechanikailag sík felületet, az ‘N‘ a keskeny kávákat, a ‘T‘ pedig a vékony és könnyű kialakítást jelöli.
A „Mont” franciául hegyet is jelent, a szó ebben a kontextusban arra utal, hogy a Samsung fejlesztései a hajlítható technológia csúcsát testesítik meg. Ami a mechanikai tartósságot illeti, ennek hátterében az az új, ütésálló struktúra áll, mely már a Galaxy Z Fold7 és a Galaxy Z Flip7 modellekben is megtalálható, és lehetővé teszi, hogy a flexibilis panel túléljen akár 500 ezer hajlítást is.
A vállalat mindezek mellett kiemeli azokat az erőfeszítéseit, amelyeket a gyűrődés láthatóságának csökkentéséért tett, ami a felhasználói élmény egyik kulcseleme, és egyben az iparág egyik legnagyobb kihívása a hajlítható készülékek esetében. Ezeken kívül persze vannak további innovációk is, amelyek említést érdemelnek, ilyen például az ultravékony UTG üveg és a LEAD nevű, polarizátormentes technológia, ami alacsonyabb fogyasztást és jobb képminőséget biztosít a hajlékony OLED paneleknek.
A Samsung Display flexibilis kijelzőit természetesen nemcsak a Galaxy Z vagy a Galaxy Z Flip modellekben láthatjuk viszont, a dél-koreaiak ugyanis nagyon szívesen eladnak más gyártóknak is. A hírek szerint a közelmúltban az Apple is leadott egy rendelést egy jövőbeli hajlítható készülékhez, és ez az üzleti megállapodás tovább erősítheti a Samsung piacvezető szerepét.
Forrás: GSMArena

