A Sony telefonos részlege nem adja fel, de miért is tenné, hiszen a helyzete mindig egy kicsit rózsásabb. A vállalat legutóbbi pénzügyi jelentése szerint az okostelefonos bevételek megközelítőleg 25 százalékkal nőttek az elmúlt negyedévben, és bár a japán cég még messze van attól, hogy utolérje korábbi önmagát, azért van némi okuk a bizakodásra.
A Sony okostelefonos részlege utoljára valamikor a 2000-es évek végén volt top formában, az elmúlt időszakban folyamatos volt a hanyatlás, amelyet úgy tűnik, hogy most sikerült nem csupán megállítani, de némileg a visszájára is fordítani. A gyártó stratégiája, amely a prémium kategóriás készülékeket állítja fókuszba, szemlátomást kifizetődni látszik.
A számok tükrében ez azt jelenti, hogy a mobilos részleg 871,6 millió dollár bevételt könyvelhetett el az idei év második üzleti negyedévében (ami a naptár szerint a harmadik negyedévnek felel meg), miközben a 2020-as év azonos időszakában 695,7 millió dolláros forgalmat sikerült összehozniuk. A vállalat azt is megerősítette, hogy bevételek növekedése annak köszönhető, hogy a telefonokat most nagyobb darabszámban sikerült értékesíteni. Önmagában sem rossz eredmény ez, de hogy éppen a globális chiphiány kellős közepén sikerült összehozni, még tovább növeli jelentőségét.
2017 óta 2020 volt az első olyan év, amikor a telefonos üzletág nyereséget termelt, és szemlátomás idén ez a tendencia folytatódik. Bár a mostani eredményeket egyelőre túl korai lenne valódi fellendülésnek tekinteni, nagyon úgy tűnik, hogy azért van remény a Sony okostelefonos üzletága számára.
Forrás: AndroidAuthority