A “tigris” stratégiával nyomná le az Apple-t a Samsung

0

Friss értesülések szerint a Samsung 40 vezető munkatársa gyűlt össze egy megbeszélés erejéig Las Vegasban, még közvetlenül az idei CES expó előtt. A találkozó témája a vállalat jövője az USA-ban és az ott elfoglalt piaci pozíciója volt. Roh Tae-moon felfedte az idei évre a vonatkozó haditervet, amelynek célja, hogy a Samsung uralja az észak-amerikai piacot, csökkentse a lemaradást az Apple mögött, és rekord eredményeket produkáljon. 

A The Korea Herald információi szerint az új üzleti stratégia öt fontosabb pontot követ, ezekből áll össze a neve is, vagyis a “TIGER”. Ez valószínűleg nem véletlen, ugyanis 2022 egybeesik a kínai naptárban a vízi tigris évével. Szóval ezen a bizonyos Las Vegas-i találkozón részt vettek a Samsung felső vezetői, Han Jong-hee, Roh Tae-moon és Park Hark-kyu is. Utóbbi például azért lehet igazán fontos szereplő, mert miután összevonták a Samsung mobilos és informatikai részlegeit, a létrejött divíziónak ő lett a vezetője.

Tehát a Samsung “tigris módjára szeretné elejteni” a legfőbb konkurensét a hazájában. A taktika lényegében öt elemből áll, ezek a következők:

  • Valódi No. 1 márkává válni minden termékkategóriában
  • Növelni a Samsung gyártmányú prémium (600 dollár fölötti) mobilok piaci részesedését
  • Csökkenteni a piaci lemaradást az Apple-lel szemben
  • Horizontális terjeszkedés új termékekkel, többek között vezeték nélküli fülhallgatókkal
  • Rekordévet elérni az elvárások túlteljesítésével

Az eredeti angol szövegből így áll össze a “TIGER”:

  • Become the True No.1 brand in all product categories
  • Improve the market share of premium phones priced $600 and up
  • Narrow the Gap with Apple
  • Expand horizontally with new products, including wireless earbuds
  • Top a Record year and exceed expectations

Ambícióban nincs hiány az itt látható célkitűzések alapján, de egyáltalán nem tűnik lehetetlennek ezen pontok egy részének, vagy akár az összesnek a megvalósítása. Az egyik legfontosabb fegyverük a hajlítható készülékek lesznek, amelyek legutóbbi generációja képes volt új amerikai vásárlókat állítani a Samsung oldalára.

A tavalyi harmadik negyedévben az Apple ugyan növelte a részesedését 3 százalékkal az USA-ban, de a Samsung éves szinten 5 százalékkal csökkentette az almás gyártó és a köztük húzódó szakadékot. A vizsgált időszakban az Apple az USA piacának 42 százalékát tudhatta magáénak, miközben a Samsung 35 százalékot szerzett meg. A különbség tehát nem olyan nagy, így aztán éles küzdelemre lehet számítani a két gigász között az idei év során.

Forrás: Sammobile

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid