A Canalys piackutató cég nemrég közzétett egy jelentést, amely a viselhető eszközök piacát vizsgálja nemzetközi szinten, 2025 első negyedévére vonatkozóan. Ezen időintervallum alatt a Xiaomi vezette az okoskarkötők és okosórák szegmensét.
A vizsgált időszak tehát 2025. január 1-jétől egészen március 31-ig terjedt, ezen idő alatt a viselhető eszközök piaca éves szinten 13%-kal nőtt, összesen 46,6 millió eszközt szállítottak ki világszerte. Ahogyan a bevezetőben is írtuk, a piacvezető a Xiaomi volt 8,7 millió leszállított készülékkel, amelynek köszönhetően megszerezhették a piac 19%-át, és mindeközben 44%-kal növekedtek az elmúlt év azonos időszakához képest.
A siker hátterében a gyártó Smart Band és Watch szériái álltak, de a kedvező árú Redmi termékek, különösen a Redmi Band 5 is hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalat a szegmens élére törhessen. Cseppet sem meglepő módon az Apple követi őket 7,6 millió kiszállított készülékkel, amely elegendő ahhoz, hogy az almás gyártó a piac 16%-át uralja. A harmadik helyezett a Huawei, amely 15%-os piaci jelenléttel és 7,1 millió kiszállított eszközzel büszkélkedhet. Esetükben a Watch GT és Watch Fit modellek óriási népszerűsége volt a hajtóerő.
A globális mezőnyben őket követi a Samsung, amely 4,9 millió viselhető eszközt szállított ki, így megkaparintotta a piac 11%-át. A dél-koreai gyártó főként a fejlődő piacokon tudott növekedni. A top ötöt a Garmin zárja 1,8 millió kiszállított eszközzel és 4%-os részesedéssel.
A szakértők elvégeztek egy külön, az európai fogyasztókra vonatkozó felmérést is, amelyből kiderül, hogy okosóra vásárlásakor a legfontosabb szempontok az ár és az akkumulátoros üzemidő.
Csak ezután jönnek az olyan faktorok, mint az egészségkövető funkciók pontossága és száma, a márkanév vagy a dizájn, és a Canalys szerint a különböző sportfunkciók sem annyira döntő tényezők egy ilyen készülék beszerzésekor.
A Canalys munkatársai úgy vélik, a viselhető eszközök piacán a verseny fő területei az ökoszisztéma-integráció és a vásárlás utáni szolgáltatások maradnak a jövőben is. Azt is hozzáteszik, hogy az előfizetéses modellek kulcsfontosságúak lesznek a felhasználói elköteleződés fokozásában és a bevételek növelésében.
Forrás: GSMArena