A Google mindent megtesz, hogy a felhasználók előfizessenek a YouTube Premium szolgáltatásra, vagy pedig ha nem akarnak fizetni, akkor nézzék meg a reklámokat. Korábban bevezettek egy “3 csapásos rendszert”, aminek a lényege, hogy ha valaki a harmadik figyelmeztetésre sem kapcsolja ki a reklámblokkolót, akkor letiltják a lejátszást. Emellett próbálkoztak azzal is, hogy a reklámok kijátszása esetén hang nélkül indultak el a videók, vagy egyes esetekben be sem töltődtek. Úgy látszik azonban, hogy mindez még nem volt elég, újabb módszereket kezdett tesztelni a platform.
Az egyik újítás, hogy a YouTube egyes felhasználóknál letiltotta a bejelentkezés nélküli lejátszást, vagyis csak Google-fiókkal belépve indulnak el a videók. A kiírás szerint azért kérik a belépést, hogy kiszűrjék a robotokat.
Ez már önmagában hatástalanít néhány reklámblokkolót, de kitaláltak más módszert is.
A Google-nek az a nagy ötlete támadt, hogy a reklámokat nem utólag indítják el a videók közben a kliens oldalon, hanem már szerver oldalon hozzáadják a tartalomhoz, teljesen egybefőzik őket, így olyan lesz kliens oldalról nézve, mintha egy videó lenne az egész. Ez jelentősen megnehezíti a blokkolók számára, hogy beazonosítsák, mettől meddig tart a hirdetés a videón belül.
A Google egyébként reagált is a hírekre, és elismerték, hogy tesztelik ezeket a módszereket. A közleményükben az áll röviden összefoglalva, hogy a reklámblokkolók sértik a YouTube felhasználási feltételeit, és arra próbálják rávenni a felhasználókat, hogy támogassák a tartalomgyártókat azzal, hogy nézik a reklámokat, vagy pedig előfizetnek a reklámmentes Premium szolgáltatásra. Nem titkolt céljuk az, hogy rontsák a felhasználói élményét azoknak, akik továbbra is blokkolják a reklámokat.