Rekord mennyiségű pénzt és időt szántunk mobil alkalmazásokra világszerte

0

Idén júliusban, augusztusban és szeptemberben az emberek világszerte több, mint 180 milliárd órát töltöttek különböző mobilos alkalmazások nyúzásával, ami 25 százalékkal több, mint amennyit tavaly ilyesmire fecséreltünk szántunk – derül ki egy friss elemzésből. A jelentésben az is ott áll, hogy a pénzt sem sajnáltuk költeni ezekben az applikációkban. Lássuk, hogy melyek voltak a legnépszerűbbek, és hogy mégis mennyit költöttünk telefonos appokra az idei harmadik negyedévben.

A legtöbbet használt, vagy ha úgy tetszik legnépszerűbb alkalmazások mind a Facebook kezében vannak, globálisan az első négy helyezett maga a Facebook app, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram. Ezeket a listán olyanok követik, mint az Amazon, a Twitter, a Netflix, a Spotify és a TikTok. Utóbbit a virtuális tippjei a másik legjövedelmezőbb nem-játék applikációvá tették. Az alkalmazáson belüli vásárlások 20 százalékkal nőttek éves viszonylatban, és összesen 28 milliárd dollárt kóstálnak.

Ennek az összegnek a nagy részét az Apple platformjain költik el, ami nagyjából 18 milliárd dollár, és 20 százalékkal több, mint amennyit tavaly erre szántak a felhasználók. Ehhez képest a Google rendszerén 10 milliárdot költöttek a népek, dollárban, 35 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.

2020 harmadik negyedévében az AppAnnie gyűjtése szerint a felhasználók összesen 33 milliárd új alkalmazást töltöttek le, ebből 25 milliárd a Google Play Áruházból, 9 milliárd az Apple AppStore-jából lett telepítve. Az előbbi esetében 10 százalékkal, utóbbinál pedig 20 százalékkal töltöttek többet az egy évvel ezelőtti időszakhoz viszonyítva. Ne feledjétek, hogy ezek kerekített összegek, és nem szerepelnek bennük a harmadik féltől származó vásárlások, értékesítések.

A Play Store esetében a letöltések 45 százaléka játék volt, míg a többi 55 százalék a további alkalmazásoké. Az Apple platformján a letöltéseknek mindössze 30 százaléka volt játék. Ugyanakkor mégis a játékok kategóriája a legjövedelmezőbb mindkét operációs rendszeren, az elköltött pénz 65 százaléka ilyen szoftverekben landolt iOS-en, míg a zöld robotos világban ennél jóval több, 80 százalék volt valamilyen játékon belüli vásárlás. Jó kis Fortnite skinek… A játékok világán kívül a különböző előfizetések hozták a legtöbb bevételt, különösen a szórakozás kategóriában, amiben egy rakás streaming szolgáltatás található.

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid