Igen érdekes hírek érkeztek a napokban a telefonos piacról nemrégiben kivonult LG kapcsán. Állítólag a dél-koreai cég hamarosan iPhone-okat fog árulni saját üzleteiben, más almás portékákkal egyetemben.
A szóbeszéd szerint az LG dél-koreai Best Shop üzletei hamarosan Apple termékek forgalmazásába kezdhetnek, és nem csupán iPhone-ok, de iPadek és Apple Watch órák is felkerülhetnek a terítékre. Valószínűleg már bennetek is megfogalmazódott a teljesen jogos kérdés:
A válasz pedig egyszerűbb, mint gondolnánk. Mivel az vállalat kilépett a telefonos iparágból, a márkaboltjaiban hamarosan üres területek és feladat nélküli dolgozók lesznek ott, ahol azelőtt az LG készülékeket kínálták eladásra. A Business Korea szerint az Apple és az LG jelenleg is tárgyalásokat folytat, hogy kidolgozzák a részleteket. Egyelőre még nem tudni, hogy ezeket az Apple-nek dedikált sarkokat LG munkatársak, vagy az almás cég dolgozói működtetik-e majd – mi az előbbire tippelünk, vagy legalábbis annak szurkolunk -, illetve még azt is tisztázni kell, hogy egészen pontosan milyen termékek lesznek a kínálatban. Telefonok és táblagépek mellett lesznek-e notebookok és asztali számítógépek is, vagy inkább csak mobil eszközökre korlátozzák a kínálatot.
Ez már csak azért is lehet probléma, mert az LG továbbra is forgalmaz laptopokat, amelyeknek így a MacBookok lennének a házon belüli konkurenciái. Szó szerint. A koreaiaknak nyilván az a célja, hogy az üzletekből távol tartsák az Apple számítógépeit, ami azt is jelenti, hogy az LG Best Shop-okban nem lesznek támogatási és karbantartási szolgáltatások sem ezekhez a készülékekhez. Mondanunk sem kell, az Apple nincs elragadtatva ettől az ötlettől.
Egyelőre még nem született végleges döntés – nyilatkozta az LG Electronics munkatársa. A koreai gyártó vélhetően július végéig szeretne pontot tenni a tárgyalások végére, ekkor ér véget ugyanis az általuk gyártott mobilok értékesítése. Akármire is jut a két cég, az Apple mindenképpen jól jár, mert négyszáznál is több LG Best Shop üzlet van Dél-Koreában, ami jelentős kiskereskedelmi bővülést jelent a cupertinoi vállalat számára.
Forrás: GSMArena