A YouTube teljesen ingyenesen használható, de természetesen vannak előfizetéses opciók azok számára, akik többre vágynak (vagy éppen kevesebbre, ha a reklámokról van szó). A zenekedvelők a YouTube Music-ot használhatják, vagy élni lehet az ezt is magában foglaló Premium szolgáltatással, ami reklámmentességet és más extrákat biztosít. Immáron 50 millióan használják a két opciót együttvéve, ráadásul az elemzők szerint a YouTube Music a leggyorsabban növekvő zenei szolgáltatás is egyben.
2020 harmadik negyedévében összesen 30 millió felhasználója volt a YouTube fizetős szolgáltatásainak, ám most a Bloomberg értesülései szerint már 50 millióan élnek a portál prémium lehetőségeivel. Ebben a számban benne vannak a YouTube Music és a Premium előfizetők egyaránt, de azok is, akik jelenleg az ingyenes próbaidőszakot élvezik ki. Azt a YouTube nem hozta nyilvánosságra, hogy egészen pontosan mennyi bevétele származik ezekből az előfizetőkből, és az sem ismert, hogy a felhasználók átlagosan mennyit fizetnek.
Mindenesetre a híreknek pozitív a csengése, hiszen a Google az elmúlt 10 évben többször is próbálkozott valamilyen zenei előfizetés elindításával, több néven, több ötlettel, de egyik sem váltotta be a reményeket, egészen mostanáig. Ráadásul a Midia Research elemzői szerint a YouTube Music jelenleg a világ leggyorsabban növekvő fizetős zenei streaming szolgáltatása, ami a már piac 8 százalékát tudhatja magáénak. Persze a király még mindig a Spotify, mivel ezt használják a legtöbben.
A szekér jól megy, a YouTube a legutóbbi negyedév során 7 milliárd dolláros árbevételről számolhatott be, ami 84 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Az eredményben vitathatatlan érdemei vannak a portál globális zenei vezetőjének, Lyor Cohennek, akit öt évvel ezelőtt tettek meg a zenei üzletág igazgatójának. A YouTube Music 2018-as startja nem volt lehengerlő, többek között azért sem, mert akkor még nem tudták, mely piacokra fektessenek be, és maga a hangminőség sem volt a toppon, ám ezeken hamar változtattak, és így a YouTube szolgáltatása mára méltó kihívója lett az olyan opcióknak, mint az Apple Music vagy a Spotify.
Azért nem minden örömteli a YouTube Music háza táján. Nemrégiben arról lehetett hallani, hogy a szolgáltatás nem lesz elérhető Wear OS 3-nál régebbi operációs rendszert futtató okosórákon. Ráadásul hiába kompatibilis a Samsung legújabb Galaxy Watch 4 óráival, ha nem frissítesz, akkor azokon sem lehet majd használni a streaming előfizetést. Ehhez képest a Spotify egy olyan megújult Wear OS rendszerre fejlesztett applikációval készül, amelynek részét képezi majd az offline zenehallgatás is, a funkciót a következő hetekben vezetik be. A hírek szerint a nagy konkurens alkalmazása a régebbi órákon is remekül fog futni.
Forrás: PhoneArena