A Facebook már a jövő héten meg akarja változtatni a cégnevét a The Verge új jelentése szerint, így jobban elkülönül majd az anyavállalat és a konkrét közösségi oldal, ami manapság csak egy “termékük” a sok közül.
Mark Zuckerberg azt tervezi, hogy a névváltoztatásról a közelgő, október 28-ai éves Connect konferencián beszél majd, de akár már korábban is nyilvánosságra kerülhet az új név. Az átnevezés valószínűleg a Facebookot különálló termékként fogja pozícionálni egy új anyavállalat alatt, amely további szolgáltatásokat is felügyel, mint például az Instagram, a WhatsApp, az Oculus és mások. A lépés hasonló lehet ahhoz, amit a Google csinált 2015-ben, amikor Alphabet néven új anyavállalatot hozott létre.
Mark Zuckerberg azt nyilatkozta a The Verge-nek még júliusban, hogy túl szeretnének lépni azon, hogy egy közösségi médiavállalatként tekintenek rájuk az emberek, helyette egy úgynevezett “metaverzum” vállalatként terveznek megjelenni. Ez arra utal, hogy egy olyan virtuális világot hoznának létre, amelyben az emberek külön, online életet élhetnek.
A jelentés szerint az új név szigorúan őrzött titok, és még a Facebook felsővezetése körében sem ismert.