Amikor valaki garanciális javításra visz egy okostelefont, ajánlott előtte gyári visszaállítást csinálni a készüléken. Az érzékeny adatok védelme miatt szükséges ezt megtenni, de a legtöbb mobiltulajdonos macerásnak tartja a dolgot, hiszen ilyenkor kénytelenek biztonsági másolatot készíteni, ami sokak számára egyáltalán nem magától értetődő és egyszerű feladat. A Samsung most megoldást kínál erre a problémára az úgynevezett “Repair Mode” funkcióval.
Hamarosan az akkumulátorral kapcsolatos beállítások között meg fog jelenni ez a bizonyos “javítás üzemmód”, amelynek segítségével elkerülhető a telefon adatainak teljes törlése, ha javítani visszük. Miután aktiváltuk ezt a lehetőséget, az általunk birtokolt mobil újraindul. A “Repair Mode” képes elrejteni az összes érzékeny személyes adatot, beleértve a fényképeket, az üzeneteket, a készüléken található aktív fiókokat, és még az alkalmazásokat is, csupán a gyári, előre telepített applikációk maradnak aktívak ebben az állapotban. A külső szemlélő számára a telefon úgy fog kinézni és viselkedni, mintha ténylegesen visszaállították volna.
Ezután már minden különösebb extra bonyodalom nélkül le lehet adni a készüléket javításra, ami ha befejeződött, ujjlenyomattal vagy egy mintával tudjuk kikapcsolni az adatokat elrejtő üzemmódot. Amennyiben a szerelő valamit megváltoztatott a beállítások között a javítás ideje alatt, az is törlődik ilyenkor. A mobil pedig pontosan ugyanolyan lesz, mint a “Repair Mode” beállítása előtt, mintha mi sem történt volna.
Van egy további opció, amely naplót készít a legutóbbi problémákról, illetve, hogy azok jelentkezésekor mely alkalmazások voltak használatban. Ez segíthet a készüléket érintő rendellenességek azonosításában. A naplóba semmilyen módon nem kerülhetnek személyes adatok, és arra is van lehetőség, hogy annak alkalmazása nélkül aktiváljuk a javítási üzemmódot.
Az új opció elsőként a Galaxy S21 modelleken kerül bevezetésre, amelyekre egy szoftverfrissítésen keresztül jut majd el. A Samsung hivatalos közleményében az szerepel, hogy a jövőben más készülékekre is tervezik kiterjeszteni ezt a lehetőséget. Mivel ez a bizonyos nyilatkozat a Samsung dél-koreai oldalán tűnt fel, nagy valószínűséggel elsőként a hazai piacon fogják elérhetővé tenni a Repair Mode-ot, aztán ha mindent jól működőnek ítélnek, akkor vélhetően további régiókban is bevezetik azt. A vállalat szerint ez egy univerzálisan hasznos funkció, ami hamarosan alapértelmezett része lehet a One UI felületnek, legalábbis a kiválasztott modellek esetében.
Forrás: GSMArena