Most már szinte biztosra vehető, hogy még idén elindul a Netflix új, olcsóbb előfizetési lehetősége, ami a kedvezőbb árért cserébe reklámokat játszik majd le a felhasználóknak. Mint kiderült, a szolgáltató nagy sikerre számít, egy éven belül 40 millió nézőnek szeretnének megjeleníteni ezeket a hirdetéseket.
A Netflix korábban határozottan ellenezte a reklámokat, de idén megtört a vállalat menetelése, ugyanis hosszú idő után először csökkent az előfizetők száma, ami miatt alábbhagyott a befektetők bizalma, és bezuhant a részvényárfolyam.
Több fejlesztést is kitalált a Netflix, hogy javítsanak a helyzeten, az egyik a jelszavak megosztásának korlátozása lesz, a felhasználók jelentős része ugyanis jelenleg nem fizet a szolgáltatásért. A másik újítás a reklámokkal támogatott olcsóbb csomag, amitől azt várják, hogy számos új előfizetőt vonz majd be.
A reklámokat a Microsoft fogja menedzselni, és tőlük szivárgott ki nemrég egy tájékoztató, amit a hirdetőknek készítettek. Ebben az áll, hogy 2023 harmadik negyedévére már 40 millió embert fognak elérni a Netflixen megjelenő reklámok. Ez persze nem jeleni azt, hogy ennyi új előfizető is lesz, hiszen családon belül többen is használhatnak egy fiókot, de így is elég jelentős számról van szó.
A tervek szerint egyébként óránként 4 perc reklám jelenik majd meg a filmek és a sorozatok közben. Az új csomag ára az USA-ban 7 és 9 dollár között lesz várhatóan, hazánkban viszont kicsit kevesebbre számítunk, valahol 1500 és 2000 Ft között lehet majd a havidíj.
A Netflix új csomagja már idén novemberben elindulhat néhány régiókban, Magyarország még nem lesz ezek között, de jó eséllyel kicsit később nálunk is elérhetővé teszik.
Forrás: WSJ