Hónapokon keresztül lehetett olvasni a Netflix reklámokkal tűzdelt előfizetési lehetőségéről, amely végül 2022 novemberében annak rendje és módja szerint el is indult egyes országokban. Ez az előfizetési opció három dollárral olcsóbb, mint a reklámmentes Basic csomag, de a hirdetések mellett bizonyos korlátozásokat is el kell viselni használata közben. Azt gondolnánk elsőre, hogy ezt az előfizetési opciót nem veszik túl sokan igénybe, ám a legfrissebb hírek szerint a Netflix nagyon is elégedett azzal, ahogyan növekszik új csomag előfizetőinek száma, még ha a kezdet kicsit lassúra is sikeredett.
Miben más ez az előfizetési szint, mint a többi? A streamelés felbontása legfeljebb 720p lehet, egyszerre csak egy eszközön lehet filmezni, és búcsút kell mondani az offline mozizásnak, vagyis mindig szükségünk van aktív internetelérésre, ha használni szeretnénk a legolcsóbb Netflixet. Illetve ott vannak a reklámok, amelyekből a nézők óránként 4-5 percnél elvileg nem kapnak többet.
Úgy látszik, ez az előfizetési módozat a reklámok és a korlátozások ellenére mégis csak vonzó az emberek számára, mert a nemrégiben befejeződött CES kiállításon Jeremi Gorman, a szolgáltató ügyvezető munkatársa elárulta, hogy a vállalat elégedett a hirdetők sokféleségével, akiket sikerült megnyerni az olcsó előfizetési szint mellé. Nekik köszönhetően lehetséges az, hogy változatos hirdetéseket mutassanak a fogyasztóknak, akik így legalább nem kapnak attól idegösszeomlást, hogy ugyanazokat a reklámokat látják újra és újra.
Amikor elindult ez az újfajta előfizetési szint, akkor az új előfizetőknek mindössze 9 százaléka választotta ezt a csomagot az USA-ban. A lassú indulás miatt a Netflix állítólag még arra is rákényszerült, hogy pénzt adjon vissza a hirdetőknek, mivel a beígért minimális nézettséget sem sikerült teljesíteni. Gorman nyilatkozata viszont arra utal, hogy a helyzet talán nem is olyan vészes, habár konkrét számokkal egyelőre nem támasztotta alá ezen állítását.
Az ügyvezető arról is beszélt, hogy a Netflix egyes tartalmai licencelési problémák miatt nem érhetők el ezen a legolcsóbb, hirdetésekkel tűzdelt előfizetési szinten. Amikor ezeket a tartalmakat úgymond leszerződtették, a jogtulajdonosok nem engedélyezték reklámok megjelenítését azok vetítése közben. Ez pedig meggátolja azt, hogy ezeket a műsorokat a legolcsóbb előfizetési szinten is elérhetővé tegyék. A vállalat állítólag jelenleg is azon van, hogy újratárgyalja a licenszszerződéseket, de Gorman szerint az emberek által szívesen nézett tartalmak nagy része már megtalálható a kínálatban.
Azt még nem tudni, hogy pontosan mikor jelenik meg további régiókban is a hirdetésekkel támogatott előfizetési szint. Természetesen továbbra is figyelik a különböző piacokat, azokat a helyeket kutatva, ahol ez az opció működhet. A nyilatkozat szerint a hirdetőknek azzal szeretnének kedvezni, hogy dinamikusan, olyan jelenetek közé illesszék be a hirdetéseket, hogy az előnyös legyen az üzleti partnerek számára – egy sivatagi tevevágta közben hatásos lehet egy sörreklám -, a nézők felé pedig azzal nyitnának, hogy minél inkább a megtekintők neméhez és életkorához igyekeznek igazítani a számukra megjelenített reklámokat.
Forrás: Android Police