Egy felmérés szerint visszafelé sülhet el a YouTube reklámblokkolók elleni harca

0

Nemrég egy adatbiztonsági weboldal amerikai YouTube-felhasználókat kérdezett meg azzal kapcsolatban, hogy mit gondolnak a videómegosztó portál reklámblokkolók elleni harcáról, illetve arról, hogy az oldal vagy a Premium előfizetés felé szeretné terelné őket, vagy arra kényszerítené a látogatókat, hogy nézzenek hirdetéseket. Habár a felmérés messze nem reprezentatív, nagyon úgy tűnik, hogy a Google próbálkozásai visszafelé fognak elsülni.

Amikor a YouTube keresztes hadjáratot hirdetett a reklámblokkoló bővítmények és programok ellen, a felhasználók eléggé határozottan fejezték ki megvetésüket az oldalon megjelenő figyelmeztetésekkel, illetve az egyre szaporodó hirdetésekkel szemben. Az All About Cookies egy adatbiztonsági és adatvédelmi weboldal, amely állítólag elvégzett egy felmérést, amelybe összesen 1000 YouTube-felhasználót vontak be. A kérdőívben a felhasználóknak arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy a jövőben miként fogják használni a videómegosztó oldalt, lesz-e változás az eddigi szokásaikban. Hat lehetőség közül lehetett választani:

  • Nagyobb valószínűséggel fogok reklámblokkolót használni
  • Valószínűleg kevesebb időt fogok tölteni a YouTube-on
  • Reklámmentes alternatívákat keresek a YouTube-ra
  • Valószínűbb, hogy előfizetek a YouTube Premium szolgáltatásra
  • Kevésbé valószínű, hogy reklámblokkolót fogok használni
  • Nem változtatok

Az eredmény az lett, hogy a felhasználók 22 százaléka nagyobb valószínűséggel reklámblokkolót használna válaszul a szigorításra. Vélhetően ők úgy vannak vele, hiába a Mainfest V3-ra való áttérés, meg a többi intézkedés, a jövőben is meglesz a módja a reklámok szűrésének a YouTube-on, és más oldalakon is. 16 százalék azt válaszolta, hogy ezután kevesebb időt fog tölteni a platformon, a megkérdezettek 15 százaléka pedig alternatívákat fog keresni a portál helyettesítésére.

Csupán 12 százalék válaszolta azt, hogy az intézkedések miatt sanszosan előfizet a YouTube Premiumra, 11 százalék pedig úgy határozott, hogy inkább nem használnak reklámblokkolókat. A felmérésben résztvevők 44 százaléka pedig azt mondta, hogy a szigorítás nem változtat azon, ahogyan jelenleg a YouTube-ot használják.

A YouTube Premium kapcsán megkérdezettek többsége azt válaszolta, hogy nem hajlandó fizetni a reklámmentes YouTube élményért. Mások hajlandóak lennének fizetni, csak éppen az ár nem mindegy számukra. Habár ez a felmérés nem tekinthető reprezentatívnak, az eredményei alapján kijelenthetjük, hogy az emberek nem fognak szaladni, hogy előfizessenek a YouTube Premiumra, sőt, hamarabb váltanak fejlettebb reklámblokkolóra, vagy hagyják ott az oldalt, semmint ezt megtegyék. Persze a legtöbben nem fognak változtatni, de azt nem tudni, hogy ezek közül hányan használnak már most is valamilyen hirdetésblokkoló megoldást.

Forrás: AndroidAuthority

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid