KuKirin G4 elektromos roller teszt – Nagy teljesítmény és hatótáv elérhető áron

0

Eljutott hozzánk tesztelésre az Kugoo egyik újabb rollerje, a KuKirin G4, ami egy méretes, 11 colos kerekekkel és egyetlen nagyon erős, 2000W-os motorral bír. Egy meglehetősen érdekes modellről van szó, már csak azért is, mert egész barátságos áron kapunk nagy teljesítményt és hatótávot. Nézzük, hogy mit tud ez a járgány!

Főbb jellemzők elöljáróban (gyári adatok):

  • 2000W-os motor
  • akár 70 km/órás sebesség
  • akár 75 km hatótáv (60V/20Ah-s akku)
  • 11 colos, extra széles kerekek
  • első és hátsó rugós teleszkóp
  • első és hátsó mechanikus tárcsafék
  • első és hátsó világítás + irányjelző
  • nagy méretű kijelző

Csomagolás, tartozékok

A roller egy méretes dobozban érkezett, jól becsomagolva és kibélelve. Szinte teljesen összerakva küldik, egyedül a kormányt kell felszerelni, illetve a hátsó sárvédőt. Ezek után még érdemes ellenőrizni a keréknyomást, a fékeket, és átnézni, illetve meghúzni minden csavart, majd használható is a járgány.

Túl sok tartozék nem jár hozzá egyébként, kapunk egy EU-s töltő adaptert, egy pár imbuszkulcsot és némi leírást.

Külső

A KuKirin G4 egy meglehetősen nagy, sportos kinézetű, és masszív felépítésű roller, acélból és alumíniumból készült vázzal. A teljes hossza 1,34 méter, a magassága 1,3 méter, a legnagyobb szélessége 67 cm (a kormánynál), a fellépő 22 cm széles, illetve 37 kg-ot nyom az egész szerkezet. A kormányt egyszerűen le lehet hajtani, így a szállítás megoldható, de azért nem könnyű például egy lépcsőn felvinni.

A kormányrúd egy érdekes megoldással készült, két laposvas van összefogatva több ponton. Ez kifejezetten erősnek tűnik, jó a tartása, és nincs semmi lötyögés, de a magasság így nem állítható. Látványra is elég egyedi, hiszen át lehet látni középen.

A kormányon a szokásos dolgokat találjuk, van két kényelmes, szilikonos markolat, két fékkar, bal oldalt az index kapcsolója és a duda, jobb oldalt pedig a hüvelykujjas (és félig markolatos) gázkar és a bekapcsoló gomb (ezzel lehet a sebességmódot és a világítást is kapcsolni). Középen találjuk a kulcs helyét, ezzel tudjuk áram alá helyezni a gépet, illetve van itt egy igen méretes kijelző is.

A kijelző mutatja a fontosabb adatokat, mint a sebesség, az akku töltöttség, a megtett út, az aktuális sebességmód és hasonlók, illetve van rajta három érintő gomb. Az első a világításé, a másodikkal a sebességmód állítható, a harmadikkal pedig a mértékegységet lehet változtatni (km/mérföld).

A fellépő rész hatalmas, 51×22 cm-es, és ezen felül kinyúlik hátra egy masszív, kényelmes lábtartó. A felülete mindkettőnek gumi borítású.

A kerekek valóban hatalmasak, 11 col az átmérő, és 9 cm szélesek, ezek sokat dobnak a roller kinézetén, és praktikusak is a nagyobb kerekek. Természetesen levegős gumik vannak, alapvetően városi felülettel, de a roller kialakítása simán jó enyhébb vagy közepes terepre is.

A lengéscsillapítást egy-egy egyszerű rugóstag biztosítja elöl és hátul is, és mindkét kereket mechanikus tárcsafékkel szerelték fel.

A világítás áltagos, elöl van egy erősebb LED lámpa középen a kormányon, ami eléggé lefelé világít, mellette két első irányjelző (ezek leginkább csak szemből látszanak), hátul pedig egy 3 részből álló egység, két oldalt szintén irányjelzővel, középen pedig egy piros lámpával, ami féklámpa is egyben. Összességében azért annyira nem izmos a világítás, leginkább arra való, hogy minket lássanak, de ha valaki éjszaka is rollerezne a G4-gyel, akkor érdemes egy komolyabb bicajos lámpát is felszerelni előre, ami jobban bevilágítja az utat.

A KuKirin G4 egy alap szintű, IPX4-es cseppálló minősítést kapott, tehát egy kis nedvesség nem árt neki, de mint ahogy a legtöbb típust, ezt sem ajánlott huzamosabb ideig nagy esőben, vizes időben használni.

Használat, tapasztalatok

A rollert a kulcs elfordítása után, a gázkar alatti gomb hosszú megnyomásával tudjuk bekapcsolni. Alapesetben 1-es sebességfokozatban indul, amivel 20 km/óra érhető el. Ugyanezzel a gombbal (vagy a kijelzőn lévővel) tudunk feljebb lépni, a második módban 40 km/óráig gyorsul a járgány, a harmadikban pedig 70 km/óráig, legalábbis a gyári adatok szerint.

A hátsó kerékben lévő 2000 W-os motor kifejezetten erős, de mégsem lő ki annyira a roller, fokozatosan indul álló helyzetből. Persze nagy gond azért nincs a gyorsulással, hamar el lehet érni a kívánt sebességet, és az emelkedőket is jól veszi ahhoz képest, hogy csak egy motor van. Nálam egyébként 60 km/óra környékén alakult a max sebesség GPS szerint (a kijelző kicsit többet mutat), és ez igazából teljesen elegendő, jól el lehet vele közlekedni akár forgalomban is. Szitálást egyáltalán nem tapasztaltam, nagyobb sebességnél is stabil volt a roller.

Az első-hátsó rugós lengéscsillapítás szépen teszi a dolgát, megfelelően tompítja a nagyobb bukkanókat, de kicsit azért kemények a rugók (ezek minimálisan állíthatók egyébként, és akár cserélhetők is). Terepre is simán mehetünk a rollerrel, elboldogul fűben, földúton és kátyús utakon is. Amiatt nem kell aggódni, hogy felakadna valahol, ugyanis elég komoly, 18 cm-es hasmagassága van. Nyilván nagyon meredek emelkedőkre vagy extrémen rossz, erdei utakra már jól jönne a duál motor, illetve terepre való gumik, de a G4 mindenképpen egy sokoldalú járgány.

A fékek teljesen szokványosak, mechanikus tárcsafék került előre és hátra is. Ezek kevés karbantartást igényelnek, és megfelelően működnek, teszik a dolgukat, gyorsan meg lehet állni szükség esetén. Olajos fékek ennél drágább rollereken szoktak lenni.

Akkumulátor, hatótáv

A KuKirin G4 egy egész méretes, 1200 Wh-s (60 V, 20 Ah) aksit kapott, amivel a gyártó szerint egy töltéssel akár 75 km-t is meg lehet tenni. Természetesen a valós hatótáv sokban függ a használattól, és ennél azért kevesebbre lehet számítani a gyakorlatban. Egyáltalán nem spórolva, végig 3-as fokozatban, nagyobb sebességgel (amikor a forgalom engedte) a teszt során 47 km-t sikerült megtenni a G4-gyel, ami már egy korrekt hatótáv. Lassabban közlekedve ennél többet is el lehet vele menni, akár 60 km is simán kihozható belőle, ha kevésbé nyomjuk neki, és ideálisak az egyéb körülmények.

A töltési idő hosszú, 10-12 óra, de ez nem szokatlan a nagyobb rollereknél, és egyébként sem kell állandóan 100%-ra tölteni. Az töltő EU szabványos, tehát nem kell hozzá semmilyen átalakító.

Összegzés, ár

A KuKirin G4 mindenképpen egy megfontolandó roller, ami leginkább az ár/teljesítmény arányával tűnik ki a tömegből, de vannak más erényei is. Ez egy nagyobb típus, 37 kg-ot nyom, így a szállítása már nehézkesebb, de cserébe masszív a felépítése, jól néz ki, 2000 W-os motor dolgozik benne, és az akkumulátor is igen méretes, ami a hatótávban is megmutatkozik.

A 11 colos, extra széles kerekek nagyon praktikusak, és a kettős lengéscsillapítás, a nagy hasmagasság, illetve a kellő teljesítmény miatt már terepre is alkalmas a G4. El lehet vele menni hosszabb túrákra is, közepes használattal akár 50-60 km-t is meg tud tenni, a 60 km/óra körüli tényleges végsebesség pedig bőségesen elegendő. A teleszkópok és a fékek olcsó, belépőszintű megoldások, de ezért az árért nem várhatunk jobbat, és egyébként megfelelően működnek, illetve ha valaki szeretné, akkor fejleszthető a roller. Ha valaki éjszakai is használná, akkor érdemes rá tenni egy komolyabb bicajos lámpát is a beépített világítás mellé, de másba igazából nem nagyon lehet belekötni. Ezért az árért a KuKirin G4 egy kifejezetten jó vételnek tűnik.

Hozzánk a Geekmaxi webáruháztól érkezett a roller, EU raktárról pár nap alatt itt volt mindenféle extra költség nélkül. Kupont is kaptunk rá:

Így néz ki a rendelési oldal:

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid