Viszonylag lassan, de folyamatosan halad egy olyan irányba a Facebook, ami egyre kevésbé jó a felhasználóknak. Egyes jóslatok szerint a jövőben már szinte csak fizetett tartalmakkal lesz tele a hírfolyamunk, és az egyes oldalak követése, mint funkció értelmét veszti.
A napokban elég nagy felháborodást váltott ki a Facebook újítása, amelyet több országban bevezettek próba jelleggel. Ennek az volt a lényege, hogy az elsődleges hírfolyamból teljes egészében kivették a követett oldalak bejegyzéseit, ott már csak az ismerősök posztjai, valamint a fizetett tartalmak jelentek meg. Ezután szinte pánikhangulat alakult ki, és a vállalat pár nap múlva vissza is vonta az újítást, de ez az egész próbálkozás egyértelmű bizonyíték arra, hogy milyen irányba halad a Facebook.
A friss események hatására újra előkerült egy 2014-es tanulmány, amely megjósolt egy Facebook Zero korszakot. Ez az organikus elérés halálát vetíti előre, azaz ha egy Facebook-oldal megoszt egy posztot, akkor az nulla emberhez fog eljutni alapesetben, teljesen függetlenül attól, hogy hány követője van az oldalnak. Az ingyenes elérés tehát megszűnhet, csak fizetés ellenében mutatná meg a Facebook a posztokat a követőknek a jóslat szerint.
Mindez kicsit hihetetlennek tűnhet elsőre, pedig ha jobban belegondolunk, akkor szinte már meg is valósult a dolog, legalábbis nagyon közel állunk ehhez. A Facebook átlagosan már most is csak a követők 5-15%-ának mutatja meg a bejegyzéseket, tehát hiába lájkolunk be bizonyos oldalakt, csak alig jutnak el hozzánk organikusan a megosztások.
Persze valamennyire érhető, hogy a Facebook a profit maximalizálására törekszik, és megpróbálnak minél több pénzt kisajtolni az oldalak tulajdonosaiból, de ez az átlagfelhasználóknak is rossz, hiszen így nem azokat a tartalmakat látják a hírfolyamban, amikre “feliratkoztak”, hanem nagyrészt fizetett bejegyzéseket.
Mindezen változások természetesen a Napidroid.hu-t is negatívan érintik, éppen ezért arra kérünk titeket, az olvasóinkat, hogy gyakrabban nézzetek fel a főoldalunkra, és ne csak Facebookon kövessenek minket, így egész biztosan nem maradtok le a friss, érdekes hírekről. :)
forrás: Ogilvy