Az okostelefonok piaca mostanában inkább csak minimális ütemben bővül vagy stagnál, ám a viselhető okoseszközöknél továbbra is jelentős a növekedés, évről évre egyre több ilyen kütyü fogy. Most kiderült, hogy mely gyártók adják el a legtöbb ilyen terméket.
Az IDC nemrég tette közzé a 2018 harmadik negyedévére vonatkozó kutatási eredményeit, és a táblázatból az egy évvel korábbi számok is kiolvashatók. Összesen 32 millió viselhető okoseszköz fogyott az említett időszakban, ami 21,7%-os növekedést jelent egy év alatt.
Az okosórák, okoskarkötők és hasonló eszközök piacát egyértelműen a Xiaomi vezeti 6,9 milliós eladási számmal és 21,5%-os piaci részesedéssel. A második az Apple lett 13,1%-os eredménnyel, utána pedig a Fitbit, a Huawei és a Samsung következik. A TOP 5 gyártó a teljes piac 57%-át birtokolja egyébként.
Érdekesség, hogy egy éve a Xiaomi és a Fitbit még holtversenyben voltak az első helyen 13,7%-kal, mostanra viszont a kínai vállalat már dupla annyi viselhető eszközt értékesít.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy míg az Apple és a Fitbit kifejezetten drága termékekkel van jelen a piacon, addig a Xiaomi meglehetősen kis haszonnal, olcsón árulja ezeket az eszközöket, elég csak például a Xiaomi Mi Band 3-ra gondolni.
Forrás: IDC,