A Kugoo S1 egy olyan elektromos roller, ami a nyers adatok szerint sok szempontból jobb és erősebb, mint a Xiaomi népszerű megoldása, az M365, ráadásul olcsóbb is nála, hiszen már 100 ezer Ft alatt beszerezhető európai raktárból pár napos szállítással. Persze a legfontosabb részletek úgyis használat közben derülnek ki, ezért kipróbáltuk ezt a menő kis járművet.
- A Kugoo S1 az aHQrueS3 kuponnal most 276,99 euróba kerül a Geekmaxi oldalán lengyel raktárból, pár napos szállítással, vámmentesen.
Bevezető
A Kugoo S1 főbb specifikációi az alábbi táblázatban olvashatók összehasonlítva a legnagyobb vetélytárssal, a Xiaomi M365-tel.
Elméletileg nagyobb teljesítményű motort, nagyobb teherbírást és nagyobb végsebességet kapunk, miközben könnyebb lett a szerkezet, az ára pedig kedvezőbb, és még kijelző is van rajta. Mindez nagyon jól hangzik, de mi azért megnézzük, hogy ezek mennyire felelnek meg a valóságnak.
Csomagolás, tartozékok
A Kugoo S1 egy nagy karton dobozban érkezett, amelyben a roller saját fekete doboza volt. Ezt is kinyitva előbukkan maga az eszköz, amit minden irányból hungarocell véd a külső behatásoktól szállítás közben.
Túl sok tartozék nincs, kapunk egy jól érthető angol használati útmutatót és egy EU szabványos töltőt, másra azonban nem is igazán lesz szükségünk.
Külső, használat, tapasztalatok
Azt már az elején le kell szögezni, hogy a Xiaomi terméke szebb, modernebb dizájnt kapott, a Kugoo S1-nek egy “átlag roller” kinézete van. A kivitel szerencsére elég masszív, alapvetően jól össze van rakva a szerkezet, és csúnyának egyáltalán nem mondanám, sőt, nekem élőben sokkal jobban tetszik, mint a gyári képeken.
Az S1 valóban egész könnyű, stimmel a gyári adatoknál megadott 11 kg-os tömeg (10,9-et mértem), ráadásul a még könnyebb szállíthatóság érdekében összecsukható a kivitel. Az összecsukásra sok panaszt lehet olvasni, miszerint nagyon nehézkes, de a legtöbb esetben valószínűleg az a probléma, hogy nincs meg a helyes technika. Az alábbi videón bemutatott módon egy pillanat alatt megy a dolog, de azért igényel egy kis gyakorlást az elsajátítása.
Annyi a lényeg, hogy az első kereket neki kell valaminek támasztani (ez nagyon fontos), majd nyomjuk meg előre és felfelé a kormányt (ez is fontos), miközben a lábunkkal lefelé tapossuk a lilás kart. Ha ráérzünk, akkor egy rövid mozdulat az egész, és egyáltalán nem nehézkes. Sajnos láttam olyan videós tesztet, ahol képesek voltak barbár módon kalapáccsal szétverni a kart, miközben nem elég ezt önmagában lenyomni. Íme a mechanizmus közelről:
Az összecsukás tehát egyszerű, ráadásul a versenytársakkal ellentétben itt be lehet hajtani a karokat is, így tényleg egész kis helyen elfér.
Ja, és a kormány alatt van egy kis kampó, ami ilyenkor beakad a hátsó sárvédőbe, így ha összehajtottad, akkor úgy is marad, nyugodtan megfoghatod egy kézzel a rollert.
Fent találjuk a kijelzőt, ami egész nagy, és bár a minősége nem a legjobb (kicsit bazári), de jól látszik napsütésben is, és hatékonyan megjeleníti a fontosabb információkat (sebesség, töltöttség, megtett út, stb.), így a célnak tökéletesen megfelel. Van itt öt gomb is: duda, beállítások, ki- és bekapcsolás, világítás, illetve sebességfokozat. A gombokkal kapcsolatban nem tapasztaltam problémát, szépen működtek. Maga a felső panel egyébként műanyagból van, és kicsit olcsó hatást kelt, de más gond nincs vele.
A fék és a “gáz” nem úgy működik, mint mondjuk a motoroknál, itt két lenyomható kart kapunk, amelyeket a bal és a jobb hüvelykujjunkkal kell használni. Előbbivel fékezni tudunk (a fékekről később még lesz szó), utóbbival pedig gyorsítani. A használatuk kényelmes, és még egy tempomat funkció is van. Ha pár másodpercig egy pozícióban tartjuk a gyorsító kart, akkor a roller a kar elengedése után tartani fogja a sebességet, egészen addig, amíg hozzá nem érünk megint ehhez vagy a fékhez.
A kormány magassága három fokozatban állítható, így szinte bármilyen magas személy használhatja a rollert. Nekem a 190 centimmel a legnagyobb fokozat volt kényelmes. Itt érdemes még megemlíteni, hogy a rögzítő mechanizmus jó, nem lötyög a kormány egyik beállításnál sem.
A váz alumíniumból van, és az egész alsó rész, ahol állunk, elég masszív, simán bírja a nagyobb terhelést is. Éppen ezért más rollerekkel ellentétben ez nem 100, hanem 120 kg-ig használható. Ehhez persze kell az erősebb motor is, ami szintén adott, hiszen egy 350W-os egység van az első kerékbe építve, szemben például a Xiaomi M365 250W-os motorjával. A különbség egyébként érzékelhető is, tehát nem csak papíron erősebb a Kugoo S1. Simán legyorsulja a vetélytársat, még akkor is, ha mondjuk 10 kg-mal nehezebb személy használja.
A roller 3 sebességfokozatot kínál, amelyek 15, 25, illetve 30km/h végsebességet jelentenek. Ez persze sok mindentől függ, de a legnagyobb fokozattal már sikerül 28-cal mennem egyenes úton, tehát nagyjából reálisak a számok. Általában viszont olyan 26-27km/h környékén tudunk tartósan közlekedni vele, ami teljes mértékben elég is.
Ami mindenképpen pozitívum, hogy érezhetően van erő a szerkezetben, pillanatok alatt felgyorsul, és a közepes dombokon még simán felmegy, mindenféle prüszkölés nélkül.
A kerekek tömörek, amit pozitívumként emel ki a gyártó, de ennek sajnos van hátránya is. Így kevésbé nyelik el az út egyenetlenségeit, és a teleszkópok sem sokat segítenek, nagyon kemények, keveset tompítanak menet közben. Jó úton nincs probléma, szépen megy a roller, rosszabb útviszonyoknál viszont már eléggé rázkódik.
Nem esett még szó a fékekről. Hátulra egy nagyon alap megoldás került, ha rátaposunk a sárvédőre, akkor az lassít egy kicsit, de ez nem túl hatékony, így inkább maradjunk a normál féknél, amit a bal hüvelykujjunkkal tudunk lenyomni, és az első kereket fékezi (motorfék egyébként). Ez nálam jól működött, hatékonyan lecsökkenti a sebességet. Eleinte kicsit szokni kell, mivel magasan van a súlypont rollerezés közben, de nem fékezi be teljesen a kereket, így attól nem kell félni, hogy felborulunk, csak kapaszkodni kell közben a kormányba. Meg kell még említeni a féklámpát, ami elég fontos, és szerencsére nem maradt le.
Most pedig jöjjön a hatótáv! A Kugoo S1 akkumulátora alul van a vázban, és a gyári adatok szerint akár 30 km megtételére is képes a jármű egy töltéssel. Ez nem lehetetlen, de csak nagyon ideális körülmények között valósulhat meg (egyenes út, szélcsend, moderált sebesség, kis testsúly). Normál használatnál azért ennél jóval kevesebbet megy el a roller, átlagban olyan 15-20 km-rel lehet szerintem számolni, de ez nagyon sok mindentől függ, például hogy hány kiló vagy, mennyire nyomod neki, mennyire van hideg, és milyen az út. Ez egyébként egyáltalán nem rossz eredmény, nagyjából ennyit tudnak a fontosabb versenytársak is (a maximális hatótáv mindenhol csak “tájékoztató jellegű”). És azt se felejtsük el, hogy ez a kütyü csak 11 kg, és mindössze 4 óra alatt teljesen feltölthető.
A világítás egyébként rendben van elöl-hátul, energiatakarékos LED lámpákat kapunk. Amiről még nem esett szó, az a vízállóság, a kütyü IP54-es tanúsítvánnyal rendelkezik, vagyis “cseppálló”. Vízben nyilván nem érdemes használni, de egy kis nedvesség még nem árt neki.
Kugoo S1 – Összegzés, ár, vásárlás
A Kugoo S1 alapvetően egy jó elektromos roller, sok előnyös tulajdonsága van, az ára pedig az egyik legolcsóbb a kategóriában. Kiváló a motor, emiatt gyors és erős a szerkezet, a hatótáv is megfelelő, és egy praktikus, összecsukható, könnyen szállítható kivitelt kapunk. A 120 kg teherbírásnak pedig szintén sokan fognak örülni.
Maga az összeszerelés és az anyaghasználat kissé felemás. A váz masszív lett, a kerekek is erősek, tehát alapvetően egyben van a szerkezet, de azért bizonyos részei olcsóságot árasztanak, főleg a kormány környéke (műanyag panel, kijelző). Összességében rendben van a kivitel, de ez nem egy prémium roller, ami főleg a külsőségeken látszik, érződik. Ami még hátrány, az a gyenge lengéscsillapítás, nem sokat tompít az út egyenetlenségein. Továbbá a mobilos appról is le kell mondanunk, a Kugoo S1-hez nincs ilyesmi, bár erre azért talán nincs is akkora szükség.
Az alábbi videót nem én csináltam, de nagyon hangulatos lett, és működés közben is látható rajta a roller, így berakom ide:
Személy szerint nagyon élveztem a rollerezést a Kugoo S1-gyel, egy jól használható eszközről van szó, ami megállja a helyét a mindennapokban, legyen szó hobbiról vagy akár rendszeres munkába járásról, ingázásról. Aki nem villogni akar vele, hanem valóban hasznát venné, vagy csak kíváncsi, hogy milyen egy elektromos roller, de nem akar sokat áldozni rá, annak tudom ajánlani. Néhány dologban jobb, mint mondjuk az M365, valamiben pedig gyengébb, árban viszont nem igen akad ellenfele az S1-nek. Hozzánk a Geekmaxi lengyel raktárából érkezett a termék, ahol jelenleg 299,99 euróba kerül, az aHQrueS3 kuponnal viszont további 20 euró kedvezményt adnak, így 90 ezer Ft-ból kijön a roller ingyenes, gyors szállítással (nekem 3 munkanap alatt jött meg), és a vámolás miatt sem kell aggódni. Választható színek:
A teszthez a Kugoo S1 elektromos rollert a Geekmaxi biztosította, köszönjük!