A kezdeti nehézségek után a rengeteg innovációnak és fejlesztésnek köszönhetően szárnyalni kezdtek a Samsung hajlítható képernyős okostelefonjai, ráadásul a vásárlókat a készülékek igencsak borsos ára sem feltétlenül riasztotta vissza. A gyártó már a kezdetek óta kitart a flexibilis képernyővel szerelt mobilok koncepciója mellett, és most a Counterpoint Research elemzőinek köszönhetően kiderült, hogy ez egy jó döntés volt részükről.
A Samsung részéről nemrégiben volt egy kijelentés, mely szerint a Galaxy Z Fold 3 és Galaxy Z Flip 3 mobilok eladásai már az elérhetőségük első hónapjában meghaladták a korábbi modellek 2020-ra vonatkozó összesített értékesítési számait. A vállalat ugyan nem hozta nyilvánosságra, hogy a hajlítható képernyős telefonokból mekkora bevételre tett szert, viszont a minap egy új blogbejegyzés jelent meg, amelyben a Counterpoint Research piackutató cég elemzése található.
A szakértők szerint a Samsung hajlítható készülékeinek eladásai 2021-ben négyszeresére nőttek az előző évhez képest. Az eredmény felülmúlta az elemzők által eredetileg prognosztizált háromszoros növekedést.
Úgy látszik, hogy a hajlítható mobilok itt vannak, és nem mennek sehova, ráadásul egyre többen szavaznak bizalmat ezeknek a spéci készülékeknek. Olyannyira, hogy rengeteg felhasználó hajlandó akár márkát is váltani, csak hogy birtokolhassanak egyet a Samsung hajlítható telefonjai közül.
A Samsung szerint a növekedés hátterében az áll, hogy mindkét Galaxy Z sorozatba tartozó készülék másutt nem elérhető, egyedi funkciókat kínál. A vállalat felmérést is végzett a vásárló között, hogy kiderítse, mit szeretnek leginkább ezeken a telefonokon. A Samsung Galaxy Z Flip 3 esetében a legtöbben a stílusos dizájnt, a hordozhatóságot, valamint a flip kialakítást jelölték meg mint vásárlásra buzdító tényezőt. Állítólag a megnövelt méretű külső képernyő is hozzájárult a döntéshez, amelyen most már egyre több mindent meg lehet csinálni anélkül, hogy magát a telefont is ki kellene nyitni.
A Samsung Galaxy Z Fold 3 esetében a nagy méretű megjelenítő volt a döntő, amely számos előnnyel jár azok számára, akiknek a multitaszking és a produktivitás az elsődleges, az S Pen által biztosított lehetőségekről nem is beszélve. A Samsung úgy véli, hogy a hajlítható képernyős mobilok iránti érdeklődés a jövőben csak növekedni fog, ahogyan a vásárlóközönség egyre többet tud meg arról, hogy mégis mire képesek ezek az eszközök. A gyártó szerint még bőven akad innováció a tarsolyukban, ezek a következő években fognak eljutni a felhasználókhoz. A Samsung nem túloz, ha azt állítja, hogy ők az úttörői a hajlítható kijelzős mobilok kategóriájának, és akkor sem, ha azt mondják, hogy továbbra is vezető szerepet fognak betölteni a szegmensen belül.
Annak érdekében, hogy ez ne csupán egy üres frázis legyen, nagymértékben kell befektetniük a kutatás-fejlesztésbe, és együtt kell működniük az alkalmazásfejlesztőkkel, illetve olyan piaci résztvevőkkel, mint a Google. Ez azért szükséges, hogy az appok megkaphassák a maguk hajlítható képernyőre optimalizált változatukat.
Igazából a dél-koreai gyártó egyetlen dologról nem beszélt, de remélhetőleg a jövő ezt is magával hozza majd: a hajlítható kijelzős mobilok vételárának szignifikáns csökkenése. Valljuk be, a flexibilis panelek gyűrődése, esetleges sérülékenysége mellett a magas ár az a tényező, amely leginkább távol tartja a vásárlókat ezektől az innovatív eszközöktől. Amennyiben ilyen téren meghatározó változások történnek a nem túl távoli jövőben, a hajlítható mobilok sikere szinte biztosra vehető.
Forrás: Samsung via PhoneArena