Jelenleg a világ legtöbbet használt közösségi média platformja a Facebook, ez nem vitás. Ez akkor is igaz marad, ha szembesülünk a legújabb hírekkel, amelyek szerint az oldal az elmúlt időszakban vesztett a napi aktív felhasználói állományából. Ilyesmire sosem volt még példa a portál történetében.
Szerdán Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója bejelentette, hogy 2021 utolsó negyedévében először lehetett tapasztalni csökkentést a napi aktív felhasználók számában. Mióta az oldal létezik, ilyesmire nem volt példa. Azt sem titkolta el, hogy az említett időszakban a cég növekedése kifejezetten lassú volt.
A bejelentés után a Meta részvények 20 százalékot zuhantak, a vállalat 200 milliárd dollárt veszített az értékéből. Ebből is látszik, hogy egy névváltoztatás nem feltétlenül elegendő arra, hogy a felhasználók és a befektetők figyelmét elterelje az oldallal kapcsolatos gondokról. A lassú növekedés problémája egyébként a Meta összes alkalmazását sújtotta, beleértve a WhatsAppot és az Instagramot is.
Az elmúlt negyedévben közel egymillió felhasználót veszített a Facebook az észak-amerikai régióban, ami az oldal egyik legfontosabb bevételi forrása. Ennek megfelelően a hirdetésekből származó jövedelem is visszaesett.
A legutóbbi időszakban 1,929 milliárd volt azoknak a felhasználóknak a száma, akik minden nap aktívan igénybe veszik a közösségi platformot. Az Instagrammal kapcsolatos adatokat nem fedték fel, de azt azért lehet tudni, hogy 2021 utolsó negyedében 10 millió napi szinten is aktív felhasználó csatlakozott.
Ezekkel az adatokkal együtt sem érdemes temetni a Metát, mivel sikerült nyereségesnek maradnia. A vállalat tavaly összesen 40 milliárd dollárnyi profitot produkált, viszont a Metaverzumot fejlesztő Reality Labs részleg veszteséges volt. Ez a csapat dolgozik az Oculus Quest virtuális valóság headseten, és ők készítik azt a bizonyos okosórát is, amivel a Facebook már egy ideje tervez előrukkolni, továbbá van kiterjesztett valóság szemüveg is a tarsolyukban. A Meta nem árulta el a Quest eladási számait, vagy bármit, ami az virtuális vagy kiterjesztett valósággal kapcsolatos termékek értékesítésével kapcsolatos, de állítólag 10 millió ilyen készüléket értékesítettek 2021 negyedik negyedévében.
Hiába nem száguld a cég virtuális és kiterjesztett valósággal foglalkozó üzletága, Mark Zuckerberg továbbra is ezekben látja a jövő legfontosabb számítástechnikai platformjait. A vállalat vezetője azt is bejelentette, hogy a Meta még idén piacra dobja VR headsetjét, amelynek árazása már a felsőkategóriához illő lesz. A Metaverzum megalkotása mellett továbbra is fontosnak tartják az Instagram Reels fejlesztését, habár azt is elismerték, hogy igencsak kemény konkurenciával kell szembenézniük a TikTok képében.
“Az embereknek rengeteg választási lehetősége van arra, hogy mivel töltsék az idejüket, és az olyan alkalmazások, mint a TikTok, nagyon gyorsan növekednek. Ezért is olyan fontos, hogy hosszú távon a Reels-re összpontosítsunk. Szintén elsődleges fontossággal bír, hogy alkalmazásaink a legjobb szolgáltatások legyenek a fiatal felnőttek számára.”
Forrás: PocketNow