Az Oppo sugárkövetést demózott az egyik mobilján

0

A Samsung mellett az Oppo is arra készül, hogy a sugárkövetés (ray tracing) technológiát okostelefonokon is elérhetővé tegye. Ha valaki nem hallott még róla, ez egy grafikai renderelési módszer, amely élethű fényhatásokat és árnyékokat eredményez, ezáltal téve még valósághűbbé a játékokat. A kínai gyártó ráadásul annyival előrébb van, mint a Samsung, hogy a fejlesztői konferenciáján már be is mutatta a saját megoldását.

Az Oppo Developer Conference, vagyis az ODC keretein belül a vállalat bemutatta saját sugárkövetés technológiáját, a demóhoz pedig az Oppo Reno 6 5G készüléket használta. Az okostelefon belsejében 6 nanométeres MediaTek Dimensity 1200 lapkakészlet végzi a számításokat, a grafikus gyorsítás feladatát pedig egy ARM Mali-G77 GPU modul végzi. Ez az összeállítás alapvetően nem képes sugárkövetésre, tehát az Oppo megoldása valamilyen szoftveresen gyorsított opció lehet, amely a jelek szerint bele van építve a ColorOS 12 rendszerbe.

Hivatalosan erről nem beszélt a gyártó, de a GizmoChina értesülései megerősítik a fenti megállapítást, szerintük az Oppo sugárkövetése a Vulkan API-n alapul, és valóban az operációs rendszer része. Ráadásul az effektek nem csupán a játékokban lesznek láthatók, hanem a képszűrőkben, a kiterjesztett valóság applikációkban és az élő háttérképeken is. A kínai vállalat a technológiát valamikor jövőre tervezi bevezetni, addig pedig valószínűleg még sokat kalapálnak rajta. Ráadásul mindezzel párhuzamosan állítólag egy saját, 3 nanométeres mobil lapkakészlet fejlesztése is zajlik a háttérben, amit majd valamikor 2023 folyamán tárhatnak a nagyközönség elé. Ki tudja, talán azzal a házon belül fejlesztett chipsettel még tovább tudják fokozni saját sugárkövetés megoldásuk képességeit.

Arról már többször lehetett hallani, és a mi oldalunkon is olvasni, hogy a Samsung az AMD csapatával közösen fejleszti következő csúcskategóriás processzorát, amelyben a grafikus gyorsító már képes lesz a sugárkövetés funkcióra. Nemrég kiderült, hogy az ARM is tervezi egy csúcskategóriás grafikus gyorsító piacra dobását, amely 30 százalékkal nagyobb teljesítményre lesz képes, mint a nemrég bejelentett Mali-G710. Azt is hozzátették, hogy a sugárkövetés bevezetését is tervezik saját GPU moduljaik esetében.

Hiába az Oppo villantotta meg elsőként saját megoldását, a Samsung valószínűleg megelőzi őket és az ARM-et is a sugárkövetés telefonos bevezetésével. Az AMD-vel közösen fejlesztett Exynos lapkakészletük, ami már képes lesz erre, ott zakatol majd a Galaxy S22 mobilok burkolata alatt, legalábbis azokban a példányokban, amelyek az európai és a közel-keleti piacokon kerülnek forgalomba. Ha az eddigi értesülések és szóbeszédek igazak, akkor a szóban forgó chip és grafikus vezérlője a Samsung Galaxy S22 telefonokat a következő év legjobb gamer mobiljai közé emelheti.

Huang Zsen-hszün

Az okostelefonos sugárkövetéssel kapcsolatban nem mindenki bizakodó. Az Nvidia vezérigazgatója, Huang Zsen-hszün például úgy véli, hogy a sugárkövetést magukban foglaló játékok túlságosan nagyok a mobilokhoz, mármint konkrétan a méret és az adatok feldolgozása szempontjából. Szerinte egyszer mindennek eljön majd az ideje, és amikor így lesz, akkor majd megfontolják egy ilyen technológia létrehozását, addig viszont inkább mindenkinek javasolják az olyan stream szolgáltatásokat, mint a GeForce Now. Szerinte a telefonok hardvere által nyújtott sugárkövetés egy jó darabig meg sem fogja tudni közelíteni az asztali számítógépeken és a játékkonzolokon tapasztalható színvonalat.

Forrás: PhoneArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid