Burchda RX70 elektromos kerékpár teszt – Sallangok nélkül

0

A Burchda RX70 egy kedvező árú elektromos kerékpár, melynek specifikációja a versenytársakkal szemben is megállja a helyét! Kezdetnek van egy 48V-os, 18Ah-s akkumulátor, amely egy 800 W-os motort táplál, így akár 70 km-t is képes megtenni egy teljes feltöltéssel tisztán elektromos üzemmódban. A további jellemzők közé tartozik a színes LCD kijelző, a hidraulikus tárcsafékek EBS-szel megtámogatva és a 180 kilogrammos terhelhetőség. Mindezek tetejébe az RX70 minden olyan tartozékot tartalmaz, amire szükség lehet a mobilitáshoz, beleértve a sisakot, a telefontartót, a pumpát és a kerékpárzárat. 

  • Burchda RX70 megvásárlásához most a BGa8dcb2 kupon használatával csak 1129,99 dollárra lesz szükségünk, ami 392 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (22,60 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Az elektromos kerékpárok forradalmasították a városi közlekedést. Környezetbarát és praktikus alternatívát kínálnak a tömegközlekedéssel és az autókkal szemben, miközben kellemes vezetési élményt nyújtanak. A piacon elérhető számos modell közül a Burchda RX70 remek teljesítményével és egyedülálló jellemzőivel tűnik ki.

A népszerűséget meglovagolva, az utóbbi években rengeteg ismert és ismeretlen nevű gyártó kapcsolódott be az e-bike bizniszbe. A Burchda is egy a sok közül, igaz, több mint 10 éves tapasztalattal rendelkeznek az elektromos kerékpárok terén. A cég az RX70-re elektromos mountain bike-ként hivatkozik, az ilyen típusú bringáknál megszokott 27,5 colos kerekek ezt is igazolják, de a vázgeometria, a csomagtartó, a sárvédők és a kényelmes ülés miatt inkább a trekking kerékpárok világában érzi otthon magát a technika. Elsősorban kirándulásra, túrázásra való, és persze a mindennapi közlekedésre is kiválóan alkalmas az RX70.

A nagy és nehéz dobozban a gondosan becsomagolt kerékpár mellé igen bőkezű ellátmányt kapunk. Alapáron jár egy sisak, egy kerékpárzár, egy telefontartó, egy pumpa és egy univerzális utazóadapter, ami igazából a 163 watt teljesítményű EU-s töltő adapter mellé tök felesleges.

Mint minden dobozban kiszállított kerékpárnál, itt is szükség van némi összeszerelésre. Az Burchda RX70 esetében ez viszonylag könnyű. A sok habszivacs és még sokkal több kábelkötöző eltávolítása után kezdődhet az összerakás. A mellékelt szerszámok „megfelelő minőségűek” az egyszeri használathoz, de kéremszépen egy rendes férfiembernek legyen már saját szerszáma.

Elsőként a kormányt kell 4 imbuszfejű csavart rögzíteni, majd a kormányszárnál középen, illetve két oldalt 3 újabb csavarral fixálni. Utána jöhet a gyorszáras első kerék beszerelése, majd az első lámpát és a sárvédőt kell felrakni egy közös csavarral. Utolsó lépésként egy kis kenőanyag kíséretében a pedálokat az L és R jelzések szerint csavarozzuk fel. A kerekek felpumpálása, az akkumulátor feltöltése és persze a behelyezése után használatba vehető a gép.

A Burchda RX70 váza 6061 alumíniumötvözet (magnéziumot és szilíciumot tartalmazó ötvözet), amely olcsósága mellett kiválóan megmunkálható, magas korrózióállósággal bír és nagyon jól hegeszthető. Első ránézésre látszik a 173 x 110 x 69,5 centiméteres dimenziókkal, valamint 29 kilogrammos tömeggel rendelkező bringán a masszívság, amit a minőségi hegesztési varratok tovább fokoznak. Összeszereléskor a fém sárvédők, a minőségi csomagtartó és hibátlan festés különösen jó benyomást kelt az emberben.

A gyártó 180 kg-os maximális teherbírást ad meg, ami teljes mértékben hihető is. Ergonómiailag az e-bike jó benyomást kelt. A vázmagasság 168 cm és 195 cm közötti felhasználók számára alkalmas. Az ülés gyorskioldóval van rögzítve. Itt a minimális magasság 80 cm, a maximum pedig 104 cm a talaj felett.

Egy acélrugós első teleszkópos villa került a kerékpárba, 100 mm-es rugóúttal rendelkezik, sajnos a rugó előfeszítését nem tudjuk állítani, de van benne lockout, azaz zárási lehetőség. Nem terepre szánták elsősorban ezt a kerékpárt, így ez bőven elég a rázósabb utakon, valamint az ütések tompításában a ballonos, 27,5 x 2,8 hüvelykes gumik is nagy szerepet vállalnak.

Az RX70 egy 8 sebességes Shimano Tourney váltószettet kapott, ami teljesen jól működik, nem kellett állítani. Az agymotoros e-bike hajtáslánca általában kevésbé fontos, mint a középhajtásúak esetében. Ez azért van így, mert itt nincs semmilyen motorerő a láncra, a fogaskerekekre stb. Az egyetlen erő, amelyet a kerékagymotoros e-bike hajtásláncának kezelnie kell, az a saját láberő. A legtöbben csak nyolcasban fogják használni a gépet, még emelkedőn is. Elinduláskor 1 másodpercre ráhúzzuk a gázt, nem váltogatunk, megvan a lendület a térd megerőltetése nélkül, utána már simán tekerhetünk.

A váltóval ellentétben – amit gyakorlatilag alig használunk – a fékek kiemelt fontosságúak. Ez szerencsére itt erős pont.

A Dyisland márkájú hidraulikus fékek, a 160 mm-es féktárcsák és az EBS, amely fékezéskor elveszi a hajtást és némi elektronikus motorféket ad, tökéletes fékhatást biztosít. A fék forgáspontja a fékkarnál lévő kis csavarral gyönyörű szépen beállítható az egyujjas fékezésre. Nice!

A kormány jobb oldalán találjuk a gázmarkolatot és a sebességváltó kapcsolófüleit a fel, illetve a visszaváltáshoz. Az RX70 egyértelműen e-bike, nem pedál, hanem „gázkar” működtetésű, akár emberi erő nélkül, önálló haladásra is képes, vagyis alapból a segédmotor kategóriába sorolt. Egyébként köztudott, hogy hazánkban 250 W-tól már segédmotoros kerékpárnak számít a kerékpár is, rendszám ugyan nem (több EU országában kell), de biztosítás kötelező hozzá, és Sm vagy B-s jogosítvány is. Az elmélet ez, a gyakorlat pedig az, hogy a kutya, de legfőbbképpen a rendőr sem nézi – és nem is tudja ellenőrizni – a kerékpárunk teljesítményét és sebességét.

Középen jól védett helyen kapott helyet a színes LCD (S2) kijelző. A napfényben is tökéletesen látható kijelzőről leolvashatjuk az aktuális sebességet, a megtett távolságot, az akkumulátor töltöttséget és a rásegítés mértékét. A bekapcsoló gomb szolgál a be- és kikapcsolásra, illetve a menübe lépésre, ahol is láthatjuk az össze utat (ODO), az egyszerre megtett távolságot (TRIP) és a menetidőt (TIME). Bal oldalon, a világítás és a kürt kapcsológombjának szomszédságában található a négy gombos vezérlőpanel. Itt az M-gomb nyomkodásával a valós idejű sebesség (RT SPEED), az átlagsebesség (AVG SPEED) és a maximális sebesség (MAX SPEED) csekkolható. A +/- gombokkal a rásegítés állíthatjuk 0-5 között, illetve a + gomb nyomva tartásával a kijelző fényerejét, a másikkal pedig a séta módot aktiválhatjuk. A gázt húzva, és közben a – gombot nyomva tartva, bekapcsol a tempomat, ami szintén hasznos opció.

A rejtett menübe való bejutáshoz bekapcsoláskor az M gombot kell kétszer megnyomni. Itt rengeteg beállítás van, ebbe nem mennénk bele, felesleges, akit érdekel, a „Display S2 Manual” szöveget írja be Google barátunknak.

Annak ellenére, hogy az RX70 nagyon sportosnak tűnik, inkább túrakerékpár, mint igazi mountain bike. Ennek megfelelően, az első teljes feltöltés majd lemerítés után elindultunk, hogy megnézzük a hatótávot a dromedár kíséretében. A gyártó szerint tisztán elektromos módban 60-70 km tehető meg egy feltöltéssel, ez kiváló minőségű úton elérhető egy 60-70 kilós emberkével a nyeregben.

Az RX70-nel három féle módban közlekedhetünk. Használhatjuk hagyományos váltós bicajként, esetleg tisztán elektromos módban – tekerés nélkül, csak a gázt húzzuk – vagy Assist, azaz rásegítéses módban, 1-5 fokozatban, az elsőben 8, majd 15, 25, 33 és végül 44 km/h sebességig gyorsít a technika 95 kg-os terhelés mellett.

A rásegítés pedálfordulatszámon alapul, ebben az árkategóriában megszokott módon nincs nyomatékérzékelő. Először van egy kis késés a pedálozás megkezdése és a motor segítésének pillanata között, ez az idő, amíg a pedáloknál található érzékelő átadja az információt a vezérlőnek (Intelligent Vector Controller). A hátsó hajtóműves 800 W-os, 75 Nm nyomaték leadására képes agymotort egyébként gyorsan és finoman reagál, kellemes a tekerés.

A hatótáv tesztben az akkumulátor teljes lemerüléséhez egy hosszabb, két szakaszra bontott 77 km-es Duna-töltés túra és másnap egy 15 km-es városi kör kellett. Összesen 92 km-es úton 23-28 km/h-s átlagsebességet hoztunk, többnyire 3-4-es rásegítéssel mentünk. Végsebesség tesztet is végeztünk, 95 kilogrammos terheléssel, tekeréssel 44,12 km/h-t tudtunk kihozni GPS szerint – a bicaj kijelzője 48-at írt.

A Burchda egy kivehető 48 V / 18 Ah, azaz 864 Wh-s akkumulátort integrált a keretcsőbe. Kimondottan igényes elhelyezés mellett az akkumulátor is védve van a külső hatásoktól. Az akkumulátor töltöttsége egy gomb megnyomásával közvetlenül leolvasható a telep felső részén elhelyezett LED kijelzőről. Az akku alsó részén, a töltő port mellett egy ki-be kapcsoló (áramtalanítógomb) is helyet kapott, ami plusz pontokat ér.

A teljesen lemerült áramforrás feltöltéshez 7 óra 11 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk, napenergia a barátunk, nem az MVM -, ezalatt 1070 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele. Úgy tűnhet, hogy sok energiát elpazarolt töltőadapter, de ez csupán az aktív hűtés miatt van, szegény dolgozott rendesen a kánikula miatt.

A Burchda RX70 egy tökéletesen kidolgozott e-bike városi használatra, de nagy hatótávolsága, jó menetkényelme, 27,5 hüvelykes mountain bike gumijai miatt aszfalton és enyhébb terepen is megállja a helyét, hosszabb túrákra is kiválóan alkalmas. Biztonsági szempontból sem lehet panasz, nagyon egybe van a gép és a hidraulikus fékek is kiválóak, a lámpák szépen világítanak, sötétben is teljesíti a látni és látszani követelményeit. Nem utolsó sorban az RX70 EU CE-EMCCE-MD tanúsítvánnyal rendelkezik, legálisan használható e-bike.

Pár dolog nem tesztet az eddig letekert 180 kilométer alatt. Eltekintenénk a „Shimano Tourney váltószett alsópolcos megoldás” fikázás témakörétől. Szépen le- és felvált, de alig használjuk, szóval felesleges ide bármi más. A hátsó lámpa az egyébként baromi kényelemes ülés alá van integrálva, ez dizájnos megoldás, de irtó rossz helyen van a kapcsoló gombja. Mindig sikerült véletlenül bekapcsolnunk a hátsó pilácsot, ami szépen le is merült. Kellett vennünk két új CR 2032-es gombelemet (1000 Ft). A kategóriára egyébként jellemző, hogy általános kerékpár-alkatrészekkel javítható és könnyen szerelhető különleges szerszámok nélkül. Nehezen tudjuk megérteni, hogy ennyi plusz kiegészítő (sisak, kerékpárzár, telefontartó, pumpa, univerzális utazóadapter) mellé miért nem fért a csomagba egy pár „macskaszem” küllőprizma?

Ha egy funkcionális és jól felszerelt e-bike-ot keres valaki, sok sallang nélkül, megfizethető áron, a Burchda RX70 egy igen jó választás.

Burchda RX70 megvásárlásához most a BGa8dcb2 kupon használatával csak 1129,99 dollárra lesz szükségünk, ami 392 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (22,60 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid