Elhagyják a hirdetők az Instagramot, súlyos vádak érték a Metát

0

Botrányból nincs hiány a legnagyobb amerikai tulajdonú közösségi média platformok, az X és az Instagram háza táján. A korábban Twitter néven futó felület az antiszemita tartalmak burjánzása miatt került reflektorfénybe, az Instagram pedig most azért kapja az ívet, mert egy a The Wall Street Journal által lefolytatott szakértői kísérlet szerint az Instagram Reels videók szexualizálják a kiskorú gyerekeket, és ebből a platform még jól is keres.

Az Instagram Reels nagyjából olyan, mint egy mini-TikTok a Meta közösségi oldalán belül, az algoritmus mindenféle rövid videókat ajánl az embereknek. A The Wall Street Journal szerint ez a szolgáltatás gyerekeket ábrázoló pikáns felvételeket, valami nyíltan szexuális tartalmú felnőtt videókat szolgáltat olyan tesztfiókoknak, amelyek kizárólag tinédzser és kiskamasz influenszereket követnek, itt konkrétan fiatal tornászokról és pompomlányokról van szó. Az ilyen reklámok állítólag tiltva vannak a Meta platformjain.

Hogy a szituáció kapjon egy még betegebb csavart, az ilyen kontentek mellé olyan nagy amerikai cégek és márkák reklámjai kerülnek, mint a Disney, a Walmart, a Pizza Hut, de még a kísérletet végző The Wall Street Journal hirdetése is látható volt ezeknél a videóknál. Mielőtt valaki részrehajlással vádolná a sajtóorgánumot, a Kanadai Gyermekvédelmi Központ is hasonló eredményekre jutott a saját tesztjeivel.

A Walmart és a Pizza Hut egyelőre nem kommentálta nyilvánosan a helyzetet, viszont a Bumble, a Match Group, a merevedési zavarok elleni gyógyszerekkel kereskedő (!) Hims, valamint a Disney azóta vagy visszavonta hirdetéseit a Meta felületéről, vagy elkezdett nyomást gyakorolni a cégre, hogy foglalkozzon a szituációval.

Főleg a bevezetőben említett, X-szel kapcsolatos ellentmondások után a hirdetők még kényesebbek lettek arra, hogy milyen tartalmak mellett jelennek meg a reklámjaik. Pláne a Disney, amely az X-en, és most az Instagramon is belefutott ugyanabba a helyzetbe.

A Meta annyit közölt ügyfeleivel, hogy vizsgálatot fognak indítani, de hogy milyen módon tervezik megoldani a problémát, nem publikáltak részleteket. Ahogyan forrásaink is rámutatnak, lehetne azt mondani, hogy az ilyen tesztek nem feltétlenül a valós felhasználói élményt, tapasztalatokat tükrözik, egyébként ez egy olyan érv, amivel a technológiai cégek imádnak érvelni.

Csakhogy az Instagram hajlamossága a gyerekeket szexualizáló tartalmak gyűjtésére állítólag nem újkeletű, és az Instagram munkatársai tudtak róla, már a Reels videók elindulása előtt is – állítja a The Wall Street Journal. A lap ugyanis beszélt több jelenlegi, illetve korábbi Meta alkalmazottal is az ügyről.

Egyébként nem arról van szó, hogy valami beteg állat ül egy számítógép mögött, és beállítja, milyen tartalmak kerüljenek előtérbe, egyszerűen az algoritmus viselkedik így, amelynek nincsenek morális aggályai, számára csupán a forgalmi teljesítmény a lényeg – pont ahogyan megtervezték.

Ahhoz, hogy megváltozzon a viselkedése, drasztikus módosításokat kellene benne eszközölni, és ez az, amit a Meta megnehezít a biztonsági csapat számára – derül ki olyan belsős dokumentumokból, amikre a The Wall Street Journal valamiként rátette a kezét. Az ok állítólag egyszerű, akárcsak algoritmusának, a Metának is az a fontos, hogy pörögjön az oldal…

Forrás Engadget

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid