A Sensor Tower nevű elemző cég szerint a Pokémon Go kőkeményen belecsapott a lecsóba, ami a bevételeket illeti. Alig egy hónapos létezése alatt félelmetes mennyiségű bevételt termelt: több mint 200 millió dollárt.
200 millió dollár (~56 milliárd forint) egy hatalmas összeg, talán még Tibi atyának is kellene hozzá némi idő, hogy el tudja herdálni ezt a pénzmennyiséget. Mindezt alig egy hónap alatt sikerült megkeresnie a kiterjesztett valóság koncepciójával operáló, páratlanul populáris alkalmazásnak. Összehasonlításképpen ez kétszer annyi, mint amennyit a Clash Royale – szintén slágerjáték – össze tudott hozni ugyanennyi idő, vagyis az indulásának első harminc napja alatt. Az ugyanúgy közismert, és egyben közkedvelt Candy Crush Soda Saga pedig ennek csak a töredékére volt képes.
Honnan is származik ez a temérdek bevétel, ha a játék ingyenes? Az alkalmazáson belüli tranzakciókból, természetesen. A megvásárolható tárgyak között akadnak például pokélabdák, de a cukiságok befogásához szükséges csalétkek, és más hasonló dolgok is szerepelnek a forgalmazott dolgok listáján. Ha ismered a játékot, pontosan tudod, hogy rengeteg módon lehetséges a pénzt elszórni a használata közben.
Ahogy egyre több országban válik elérhetővé az applikáció, úgy növekszik az általa termelt bevétel is. Persze az igazán meghatározó pont a japán start volt az előző hónap közepén.
Folyamatosan bővül azoknak a területeknek a száma, ahol hozzáférhetővé válik az alkalmazás, példának okáért a hétvégén tizenöt új ázsiai piaccal gazdagodott a Pokémon Go “vevőköre”. Más országok, ahol valószínűleg óriási lesz a kereslet a játék iránt – mint Korea, Kínai vagy India – még mindig várják a zöld lámpát a Niantic fejlesztőcsapatától. Magyarra fordítva: a Pokémon Go még sokáig egy kimeríthetetlen aranybánya lesz. Hacsak le nem csap az alkotókra a Rakéta Csapat…