A Canalys nevű piackutató intézet nemrégiben tette közzé legújabb jelentését, amely egyszerre foglalkozik az okostelefonos piac 2022 utolsó negyedévére vonatkozó állapotával, illetve vizsgálja az egész éves teljesítményt. A gyártók számára nem igazán fest rózsás képest az elemzés, mivel az utolsó negyedben is visszaesés volt tapasztalható.
A piac összesen 17 százalékkal zsugorodott éves szinten az októbertől decemberig tartó időszak alatt, míg a teljes évre vonatkozó szállítási szám 11 százalékkal esett vissza, kevesebb, mint 1,2 milliárd készülékre. Ahogyan általában történni szokott, most is az Apple uralta a piacot az utolsó negyedben, nyilván ennek hátterében ott voltak a legújabb iPhone-ok, ám ezúttal sikerült megszerezniük az eddigi legnagyobb részesedésüket, ami szám szerint 25 százalékot jelent.
A második helyet a Samsung kaparintotta meg, ők elnyerték a piac 20 százalékát, a bronzérmet pedig a Xiaomi vihette el a maga 11 százalékos szeletével. A negyedik helyen az Oppo áll, a piac 10 százalékát tudhatják magukénak, az ötödik pedig a Vivo lett 8 százalékkal.
2021 azonos időszakához képest az Apple növekedése 2 százalékos, a Samsung és az Oppo 1 százalékkal teljesített jobban, a Vivo ilyen szempontból stagnál, a Xiaomi viszont visszaesett, igaz, mindössze 2 százalékkal. Utóbbinak egyértelműen az indiai piacot érintő nehézségek okoztak gondokat.
Az lehet, hogy az év végére és utolsó szakaszára az Apple lett a király, de 2022-ben összességében véve a Samsung állt az élen a maga 22 százalékos piaci részesedésével. A dél-koreaiakat természetesen Tim Cook vállalata követte, mégpedig 19 százalékkal, míg harmadik helyen a Xiaomi szerepelhetett a maga 13 százalékával. Az Oppo és a Vivo 9 százalékos részesedéssel bírt. A 2021-es állapotokhoz mérve az Apple és a Samsung 2 százalékponttal növelte piaci jelenlétét, az Oppo 2 százalékot veszített, míg a Vivo és a Xiaomi 1 százalékot csökkent.
A Canalys csapata az idei évre a teljes piacra érvényes stagnálást, rosszabb esetben csökkenést jósol. Le Xuan Chiew elemző úgy véli, a gyártók óvatosabbak lesznek idén, a profitra és a piaci részesedés megőrzésére fogják helyezni a hangsúlyt, miközben igyekeznek csökkenteni a költségeket, hogy alkalmazkodjanak a jelenlegi gazdasági állapotokhoz.
Forrás: GSMArena