A fejlesztések nem jönnek csak úgy maguktól, komoly pénzeket kell beleölni az innovációba, ha egy vállalat eredményeket akar elérni, és ezt a Huawei is nagyon jól tudja. Sokan nem is gondolnák, de az Apple-nél is többet költ kutatás-fejlesztésre a kínai vállalat.
A Bloomberg legfrissebb kutatása szerint a Huawei 2014 és 2018 között 149%-kal növelte a fejlesztésekre költött összeget, ami a második legnagyobb növekedés az Amazon után (náluk 210%-os a változás). A Huawei így 2018-ban már a negyedik helyen szerepelt az innovációra legtöbbet költő vállalatok között.
A kínai gyártót csak az Amazon, az Alphabet (Google) és a Samsung előzi meg, míg az Apple a 7. helyre csúszott le.
Ha azt nézzük, hogy a bevételhez viszonyítva mennyit költenek az egyes vállalatok kutatás-fejlesztésre, akkor még érdekesebb adatok jönnek ki. Arányosan a legtöbbet az Alphabet és a Huawei költi (16% és 14%), a Samsung 8%-ot áldoz erre a célra, az Apple pedig csak 5%-ot.
Jól látszik tehát, hogy a Huawei elég komolyan veszi az innovációt, és nem sajnálja rá a pénzt. Ennek fényében nem meglepő, hogy az utóbbi 1-2 évben óriásit növekedett a piaci részesedésük, és mára már stabilan tartják a második helyet a legnagyobb okostelefon-gyártók rangsorában.
Forrás: Bloomberg