A Google nemrégiben bejelentette, hogy a Play Áruházban lévő alkalmazások címeire, ikonjaira és egyéb azonosítóira érvényes irányelveit meg fogja változtatni a nem túl távoli jövőben. A cél a megtévesztő elnevezések és vizuális ábrázolások felszámolása. Amennyiben a fejlesztők nem felelnek meg az új előírásoknak, azzal az általuk létrehozott alkalmazás eltávolítását kockáztatják.
Rengeteg alkalmazás található a Google Play Áruház kínálatában, és a szinte végtelen kavalkád nem csupán a kezdő Android felhasználókat, de sokszor a tapasztaltabbakat is össze tudja zavarni. Még reménytelenebbnek tűnik a helyzet, ha azt is hozzávesszük, hogy bizonyos applikációknak szándékosan félrevezető címet adnak, vagy olyan ikont kapnak, amivel lépre lehet csalni a kínálatot böngésző mobil vagy táblagép tulajdonosokat. A Google ezt az állapotot szeretné felszámolni, a célja az, hogy a félrevezető elnevezések és ikonok eltűnjenek az alkalmazásboltból, és a fejlesztők a jövőben pontosabb információt tegyenek közzé az általuk készített applikációról.
A jövőben az appok címének hossza legfeljebb 30 karakter lehet, a címek nem tartalmazhatnak rangsorolást vagy más teljesítménymutatókat, nem szerepelhetnek továbbá promóciós információk, hangulatjelek és ismétlődő speciális írásjelek sem. A szabályozás nem csupán az applikációk, de a fejlesztők neveire is érvényes lesz. A Google által eszközölt korlátozások elviekben megkönnyítik a felhasználók számára a valódi, céljaik számára legmegfelelőbb alkalmazások megtalálását. Ugyanakkor még korántsem biztos, hogy az újítás orvosság lesz olyan problémákra, mint az appok klónozása, és arra sincs garancia, hogy hirtelen eltűnnek majd a hamis alkalmazások, amelyekből azért akad szép számmal. Tudtátok például, hogy van egy rakás PS4 emulátor a Google Play Áruházban? Eláruljuk: az összes kamu.
Az új irányelvek a funkciógrafikákra, képernyőképekre, videókra és a mellékelt rövid leírásokra egyaránt vonatkoznak. Elvileg nem lesz többet olyan, hogy a képeken egy “atom” grafikával ellátott brutális játék látható, aztán amikor elkezd vele az ember játszani, a szemét kiégeti a nívótlan, gagyi megvalósítás.
Ha egy adott alkalmazás nem felel meg az új irányelveknek, akkor az többé nem lesz jogosult promócióra és ajánlásra a Google Play erre szánt felületein. Persze lesz egy türelmi idő, ugyanis a Google jóval a frissített irányelvek életbe léptetése előtt értesíteni fogja a fejlesztőket, hogy azok rendezni tudják a soraikat. Egyelőre nem tudni, hogy az új szabályozás mikortól lesz érvényes, de a Google még az idén értesítést fog kiküldeni.
Forrás: AndroidDevelopersBlog és XDA via AndroidAuthority