Kína továbbra is a világ legnagyobb okostelefon-piaca így érdemes szemmel tartani az ott zajló változásokat. A Counterpoint legfrissebb jelentésében a régióban történt fordulatokat taglalják, mégpedig az idei év első három hónapjára vonatkozóan. A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy az immáron független, saját útját járó Honor szépen lassan átveszi korábbi anyavállalata, a Huawei helyét a hazai területeken.
A szakemberek adatai szerint 2022 első negyedévében összesen 74,2 millió okostelefon került kiszállításra Kínában, ami 14 százalékos csökkenést jelent a korábbi év azonos időszakához viszonyítva. Ez majdnem olyan rossz eredmény, mint amilyeneket a piac a világjárvány legerősebb dühöngése alatt produkált, amikor lezárások, karantén és általános létbizonytalanság uralta a közhangulatot. Persze utóbbi talán még most is jellemző…
Visszatérve a tárgyra, a Vivo kiszorította testvérvállalatát, az Oppót, és megszerezte az első helyet a piacon, habár a piaci részesedése még így is csökkent, és jelenleg “mindössze” 19,7 százalékos. A Counterpoint munkatársai szerint a vállalat elsősorban a szelfikre fókuszáló, középkategóriás S12 és 12 Pro készülékeknek, valamint a megfizethető áron beszerezhető Y-sorozatba tartozó modelleknek köszönhetik az aranyérmet. Ami pedig az Oppót illeti, a részesedésük jelenleg 18 százalék, így övék lehet a második hely, az Apple előtt.
A cupertinoi vállalat a kínai piac 17,9 százalékát tudhatja magáénak, nekik az első három hónap idén csak gyarapodást hozott. Érdekes, hogy Kínában az iPhone 13 volt a legkelendőbb telefon 2022 első negyedévében, annak ellenére, hogy a jelenlegi széria iránti kereslet a bevezetést követően jócskán megcsappant. Nem szeretnénk buta összeesküvés-elméleteket erősíteni, de az tény, hogy az Apple az egyik legnagyobb haszonélvezője annak, hogy a Huawei visszaesett az elmúlt évek során.
De mégsem Tim Cook cége a legnagyobb nyertes, hanem a Honor, ami a korábbi csekély, mindössze 5 százalékos részesedését a vizsgált időszak alatt 17 százalékra tudta feltornázni. A Honor 60, 60 Pro és SE modellek népszerűsége nem csupán éves szinten, hanem 2021 utolsó negyedévéhez viszonyítva is képes volt segíteni a gyártó gyarapodását. Ehhez képest a Huawei 15 százalékról 6,2-re hanyatlott a hazai piacon.
Az Apple és a Honor a fentebb taglalt növekedésnek hála képesek voltak megelőzni a Xiaomit, ami jelenleg az ötödik helyet tudhatja magáénak Kínában. A szakemberek szerint a Redmi K40 és a Note 11 sorozat iránt továbbra is erős a kereslet, de a jóval szerényebb Redmi 9A is is népszerűnek bizonyult. Márciusban érkeztek a Redmi K50 modellek, illetve a Redmi 10A, ami a Counterpoint munkatársai szerint szintén jól fognak teljesíteni.
Végül érdemes röviden megemlíteni, hogy egy másik kutatócég, a Canalys szerint a Honor máris az első helyen áll Kínában. Nem tudjuk, hogy miért van ekkora eltérés a becsült adatok között, de az biztos, hogy rohamléptekben tör előre a márka.
Forrás: GSMArena