Egy hónappal ezelőtt az IDC jelentése szerint a Huawei megelőzte az Apple-t az okostelefonok értékesítésében, ami az eladott példányok számát illeti. A minap a Gartner elemzői csapata is ugyanerre a megállapításra jutott, viszont ők az elkelt eszközök számát is igyekeztek pontosabban megbecsülni.
A Huawei okostelefon-eladásai 38.6 százalékkal gyarapodtak 2018 második negyedévében. A növekedés mögött található elsődleges erő a Honor almárka volt, ami már összesen 70 régióban érhető el a felhasználók számára. Az Apple eladásai szinte alig változtak a tavalyi évhez képest, a különbség kevesebb mint 1%. Az iPhone X népszerűsége jóval hamarabb kezdett csökkenni, mint a többi modellé, az iPhone 8 párosra pedig leginkább szükséges frissítésként tekintett a piac, ami szintén sokban lassította a növekedést. Összesítve a Huawei közel 50 millió mobilt adott el a második negyedévben, az Apple pedig valamivel kevesebb, mint 45 milliót.
A Samsung nem gyarapodott, sőt, az okostelefon eladásai 12.6 százalékkal csökkentek, de még így is ők vannak jócskán a vezető pozícióban. A zászlóshajói iránti kereslet csökkent idén, ez pedig rossz hatással volt a koreai cég profitjára. A Samsung a nagy reményeket most a Samsung Galaxy Note 9-be helyezi, de mivel a konkurencia is készül hasonló ajánlatokkal, a phablet sikere kétséges. Sokan nem tartják többnek, mint egy kötelező ráncfelvarrást, és valahol ez a vélemény is érthető.
A Xiaomi beelőzte az Oppo-t, köszönhetően annak az 55%-os növekedésnek, amit az idei második negyedévben produkált. A Gartner elemzői egyébként elismerően nyilatkoztak a kínai cég online, és kiskereskedelmi stratégiájáról. Persze nekünk az számít, hogy gyilkos ár/érték aránnyal dolgoznak, és reméljük e jó szokásukról nem mondanak le a távoli jövőben sem. Operációs rendszerek tekintetében továbbra is az Android és az iOS uralja a telefonos piacot, előbbi 88, utóbbi 11.9 százlékot ért el, a többi szoftver részesedése szinte elhanyagolható.
Forrás: GSMArena