A nemzetközi kémkedés fenegyerekei vagy a telekommunikációs világ ártatlanul gyötört mártírjai? Hogy ezek közül pontosan melyik a Huawei, arra talán majd csak évtizedek múlva tudunk pontos választ adni. Egyetlen dolog azonban biztos, a vállalatot olyan üzletemberek vezetik, akik nem mennek ambiciózus célokért a szomszédba. Tiltás és botrány ide vagy oda, a kínai cégnek komoly tervei vannak az eladásokat illetően, ráadásul még az idei évre nézve.
2017-ben a Huawei nagyjából 153 millió okostelefont adott el, majd 206 milliót 2018-ban. Nemrég nyilvánosságra hozták, milyen célokat tűztek ki maguk elé 2019-re, és maradjunk annyiban, hogy az ázsiai gyártó nem tréfál. Miután megosztották a világgal, hogy minden korábbi támadás és tiltás ellenére az idén már eladtak 200 millió okostelefont, most az európai sajtóval közölték, hogy 2019 végéig összesen 270 millió mobilt szeretnének értékesíteni. Ez még az elemzők becsléseit is meghaladja, akik nagyjából 20 millióval kevesebbre számítanak.
A kínai cég úgy gondolja, nagyon jók lesznek az ünnepi eladások, és így sikerül azokat a számokat összehozni, amiket kigondoltak. A Huawei eddig átlagosan 20 millió okostelefont adott el minden hónapban idén, hetente 5 milliót, de ezután legalább 7 milliót kell eladniuk, vagyis napi egymilliót, ami azért nem gyenge elvárás magukkal szemben. Máshogy nem fogják teljesíteni a kitűzött célokat, ennyi telefonnak kell gazdára találnia december 31-ig. Ebben a gigászi harcban valószínűleg nagy szerepet szánnak a nemrégiben bemutatott Mate 30 és Mate 30 Pro mobiloknak, ugyanakkor a P30 páros tagjai sem fogynak rosszul. Persze nyilván a nagyobb darabszámot nem ők hozzák, hanem az a rengeteg alsó- és középkategóriás okostelefon, ami a gyártó termékkínálatának gerincét alkotja.
És mégis mivel járna, ha a Huawei elérné a célját? Nos, ha eladják azt a bizonyos 270 millió okostelefont, akkor megközelítik, sőt, akár meg is előzhetik a Samsungot, ami már 2012 óta vezeti a globális piacot. Más szóval nem babra megy a játék, hatalmas haszon, és még nagyobb presztízs lehet a cég jutalma, ha sikerül megvalósítani ezt az elképzelést. Amúgy a Samsungot meghaladni nem lenne csekély eredmény, hiszen a dél-koreai óriás tavaly 290 millió készüléket értékesített, de ha idén vártnál rosszabbul teljesítenek, az elegendő lehet ahhoz, hogy elveszítsék azt a bizonyos első helyet.
Forrás: PhoneArena