IDC: példátlan hanyatlást produkált az okostelefon-piac 2022 végére

0

Már a korábbi elemzések sem festettek túl rózsás képet az okostelefonos világ állásáról, de a pesszimista hangvétel folytatódik az IDC nemrég publikált kutatásában is. A szakértők szerint 2022 utolsó negyedévében példátlan, 18,3 százalékos visszaesést lehetett tapasztalni a szegmensen belül.

300,3 millió készüléket szállítottak le az októbertől decemberig terjedő időszak alatt, így jött össze ez a negatív rekord. Az 5 legnagyobb gyártó mindegyike kétszámjegyű csökkenéssel szembesült éves szinten, vagyis 2021 negyedik negyedéhez képest, összességében pedig ez a legnagyobb negyedéves visszaesés valaha. A szállítások nagymértékű csökkenése az utolsó negyedévben hozzájárult ahhoz, hogy a 2021-es mérésekhez viszonyítva 11,3 százalékos legyen az éves forgalomcsökkenés.

Az IDC kalkuláció szerint összesen 1,21 milliárd okostelefont szállítottak le 2022-ben, ugyanez a mennyiség 2021-ben 1,36 milliárd volt. A negyedik negyedévben az IDC is úgy számolta, hogy az Apple vezette a piacot, Tim Cook vállalatának 72,3 leszállított mobil mellett 24,1 százalék volt a piaci részesedése. A második helyet a Samsung kaparintotta meg, a dél-koreai vállalat 58,2 millió okostelefont értékesített, így övék lehetett a piac 19,4 százaléka. A bronzérem a Xiaomi nyakába került, 33,2 milliós darabszám mellett 11 százalékos volt a részesedésük a vizsgált időtartamban.

A Xiaomi tapasztalhatta a legnagyobb csökkenést éves szinten, a kiszállításaik 26,3 százalékkal estek vissza. A legnagyobb 5 gyártó listáján az Oppo szerezhette meg a negyedik helyet 25,3, a Vivo pedig az ötödiket 22,9 millió készülékkel.

A 2022 egészére vonatkozó adatok szerint a Samsung vezette az okostelefonos piacot, 260,9 milliós darabszámmal övék lett a szegmens 21,6 százaléka, utánuk jött az Apple 226,4 millió iPhone-nal és a maga 18,8 százalékával. A Xiaomi 153,1 millió okostelefonnal a teljes piac 12,7 százaléka felett rendelkezhetett. Az Oppo éves szinten is a negyedik helyen állt 103,3 millió készülékkel, mögötte pedig a Vivo áll 99 millió telefonnal. A teljes évet vizsgálva ezek a cégek estek vissza a leginkább, az Oppo 22,7, a Vivo pedig 22,8 százalékkal.

Az IDC a Counterpointhoz hasonló okokat lát a hanyatlás hátterében: nő az infláció, és a fogyasztók csökkentik a kiadásaikat. A felhasználók igyekeznek hosszabb ideig megtartani készülékeiket, egyes személyek esetében a frissítési ciklus újabban már akár 40 hónap, vagyis több, mint három év is lehet. Az IDC előrejelzése szerint a gyártók újra fogják gondolni az általuk forgalmazott készülékkínálatot, a kereskedőknek pedig ügyesebben kell majd sáfárkodniuk a meglévő készletekkel.

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid