A SensorTower nevű elemzőcég közzétett egy jelentést, amelyben azt vesézik ki, hogy az idei évben globális szinten mennyit költöttünk mobilos alkalmazásokra. Alapvetően azt lehet mondani, hogy a tavalyi évhez viszonyítva többet költöttünk ilyen jellegű szoftverekre, és ez érvényes az iOS és az Android felhasználókra egyaránt.
Mobilalkalmazásokra 2021-ben 133 milliárd dollárt költöttünk, ami nem kis summa, megközelítőleg 20 százalékkal több, mint amennyit az előző évben ilyen célra fordítottunk. Tavaly ugyanis 111,1 milliárd dollár volt ez az összeg a becslések szerint. (Az mostani adatokat a 2021 január 1. és december 31. közötti becsült kiadások alapján állították össze, de mivel még nem ért véget az év, megtörténhet, hogy más lesz a végleges összeg.)
Nem meglepő, hogy az App Store berkein belül történt a költekezés zöme, a felhasználók 85,1 milliárd dollár értékben vásároltak az almás platformon, ami 17,7 százalékkal több, mint tavaly. A Google Play Áruházon keresztül pedig 47,9 milliárd dollárt költöttek a felhasználók az elmúlt 12 hónapban, ami 23,5 százalékos növekedést jelent. A jelenlegi számítások alapján bátran kijelenthető, hogy az App Store 1,8x több bevételt termel, mint a Google Play Áruház, ennek lehetséges okait most nem ecseteljük, szerintünk párat ti magatok is tudtok.
Mindkét alkalmazásbolton belül 0,5 százalékkal nőtt a telepített appok száma: a Google Play segítségével 111,3 milliárd alkalommal telepítettek alkalmazásokat, míg az App Store-on keresztül 32,3 milliárd alkalommal történt installálás.
A TikTok lett a 2021-es év legtöbbször letöltött alkalmazása, a videós appot a Facebook, az Instagram, a WhatsApp és a Messenger követi népszerűségben, utánuk pedig a Telegram, a Snapchat, a Zoom, a CapCut, valamint a Spotify egészíti ki a 10 legpopulárisabb alkalmazás listáját.
A TikTok az idei legtöbb bevételt produkáló alkalmazásának járó díját is hazaviheti, ugyanis a SensorTower előrejelzései szerint 2,3 milliárd dollárnyi éves forgalma lesz a videómegosztó portálnak.
Forrás: GSMArena