Az elemzéssel és piackutatással foglalkozó Counterpoint Research igazából már egy hónappal ezelőtt közzétette szokásos negyedéves gyűjtését az okostelefonos piaccal kapcsolatban, ám most egy kicsit jobban a részletekbe mentek a legújabb publikációjukkal. Az sem mellékes, hogy ezúttal sokkal csinosabb diagramokkal és regionális adatokkal örvendeztettek meg bennünket, így úgy gondoltuk, ismét érdemes kicsit elővenni a szakemberek gyűjtését.
2020 a rossz hírek éve volt, épp ezért kezdjük most egy jó hírrel, mely szerint a telefonos, vagyis jobban mondva az okostelefonos piac kezd helyrejönni a járvány okozta visszaesésből, és a második negyedéves számokhoz képest 32 százalékos növekedést produkált a szegmens a harmadik negyedévben.
Az előző év harmadik negyedéhez viszonyítva pedig a csökkenés nem is olyan tragikus, mindössze 4 százalékkal teljesít rosszabbul a mobilos iparág, mint tavaly ilyenkor. Itt lentebb a regionális eladási adatok láthatók, számunkra különösen érdekes lehet az európai diagram.
A Samsungnak nagyon jól áll a szénája, sikerült az elmúlt három év legjobb eladásait produkálniuk, ami azt jelenti, hogy 48 százalékkal nőttek az értékesítések az előző negyedévhez viszonyítva, és 3 százalékkal a tavalyi azonos időszakhoz képest. A Realme pedig a leggyorsabb brand lett, aminek sikerült elérnie az 50 millió eladott okostelefont.
Talán az olvasókat kevésbé érdekli, de a Counterpoint közzétette a “feature phone”-ok, vagy ha úgy jobban tetszik, a butatelefonok statisztikáit is. Azért még csak vesznek ilyeneket az emberek, hiszen 2020 harmadik negyedévében összesen 74 millió ilyen jellegű készüléket értékesítettek világszerte, a legnagyobb név most ebben a műfajban az iTel, ami az eladások 24 százalékát magáénak tudhatja, őket követi a Nokia brand felett bábáskodó HMD Global, a harmadik helyen pedig a Tecno áll, ami leginkább Afrikában ismert és kelendő.
Forrás: GSMArena