A Facebook folyamatosan monitorozza és tárolja a felhasználók érdeklődési köreit, és szinte biztos, hogy rólad is van egy kialakult képe a közösségi oldalnak. Kíváncsi vagy rá?
Részben az érdeklődésünk alapján jelenít meg hirdetéseket a Facebook, azaz ideális esetben számunkra releváns reklámok bukkannak fel az oldalon. Az egész rendszer persze automatikusan működik, és természetesen nem tévedhetetlen. Szerencsére a Facebook nem rejti el teljesen, hogy mit tud rólunk: van egy oldal, ahol megnézhetjük, hogy a közösségi oldal szerint milyen tartalmak állnak hozzánk közel.
A különböző témákat csoportosítva találod, nekem például ezeket hozta ki a technológián belül:
Ha úgy gondolod, hogy a Facebook tévesen állította össze a listádat, akkor a témák sarkában megjelenő “X” jelre kattintva tudod törölni őket, és utána kisebb valószínűséggel jelenik meg az adott dologgal kapcsolatos hirdetés.
Most biztos arra gondolsz, hogy kitörlöd mindet, és akkor eltűnnek a hirdetések, de ez sajnos nem ilyen egyszerű, ennél jóval bonyolultabb a rendszer.
“A megjelenő hirdetéseket sokféle faktor befolyásolja, ezek közül a legalapvetőbbek a demográfiai információk – életkor, nem, hely -, amik a profilodon szerepelnek, valamint az aktivitásod. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy ezeket az információkat biztonságban tartsuk.” – Facebook
Az érdeklődési körök listája alatt egyébként azt is láthatod, hogy szerepelsz-e valamelyik hirdető kapcsolatlistáján. Amennyiben igen, akkor nagyobb valószínűséggel fogsz látni hirdetéseket az adott vállalattól. Szerencsére ezekről is egy kattintással leiratkozhatsz.
Nálad mennyire volt pontos a Facebook által összeállított érdeklődési lista?
forrás: Facebook